Avatar billede net-meister Nybegynder
26. juni 2009 - 12:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find navn på næste SWITCH

Jeg har det problem at jeg et netstik, men jeg har ingen anelse om hvilket krydsfelt det munder ud i da det ikke er blevet brugt i årevis, og det ikke er blevet dokumenteret.

Problemet er bare at det rammer switchen i krydsfeltet før det rammer en router, så jeg kan jo ikke umiddelbart spore det.

Hvordan gør jeg det med en switch? Kan det lade sig gøre?
Avatar billede martinbk Nybegynder
26. juni 2009 - 12:10 #1
det kommer lidt an på hvad det er for en switch, hvis den er af nyere dato og understøtter SNMP kan du gøre det med snmp

hvis du sætter et stykke udstyr til netstikket og finder mac addressen på den kan du via oid'en for dot1dFdbTable finde frem til porten

lad os antage udstyret sat til netstikket har MAC addressen 00:01:02:03:04:05

så burde noget ala følgende retunere port nummeret til dig

snmpget .1.3.6.1.2.1.17.4.3. 2. 0.1.2.3.4.5
Avatar billede martinbk Nybegynder
26. juni 2009 - 12:12 #2
alternativt kan du lave en snmpwalk direkte på atTable ( OID = .1.3.6.1.2.1.3.1.1 ) det skulle give dig nok info til at finde ud af det
Avatar billede net-meister Nybegynder
09. december 2012 - 22:24 #3
smid et svar
Avatar billede net-meister Nybegynder
13. oktober 2015 - 17:35 #4
ghd