Avatar billede connector Nybegynder
25. juni 2009 - 23:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke printe sort?

Hej Eksperter

Jeg sidder med en computer der har lidt af et underligt problem... Hvis jeg vil printe en mail fra f.eks. Outlook Express, eller bare Outlook, kan jeg printe alt fra mailen, bare ikke lige sort tekst, men hvis jeg prøver at printe en tekst fra en alm. hjemmeside oplever jeg ingen problemer.
Jeg kan heller ikke printe et almindeligt sort tekst dokument fra Word.

Jeg har selvfølgelig prøvet at skifte printerpatron, slettet og geninstalleret driveren (køre på en Win. xp) og kørt div. renseprocedure til printeren, samt en grundig virus scanning, men lige lidt hjælper det.

Computeren er en Siemens, ca. 3 år gl.
Printeren er en Canon i560 (tror jeg nok)

Hvad kan jeg gøre?

Skal jeg prøve at geninstallere windows?

Printer og pc her virket upåklageligt, indtil fornyligt da der bliv skiftet internet udbyder, derefter opstod problemet... ikke at jeg på nogen måde kan se sammenhængen...

Håber i har nogle gode råd.

Hilsen Anders
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 23:25 #1
Du kan på printeren printe et test print hvad sker der hvis du gør det ?
Avatar billede connector Nybegynder
25. juni 2009 - 23:50 #2
Når jeg laver et test print, kan jeg kun se det farvede Windows logo i hjørnet...
Avatar billede fusion-it Nybegynder
26. juni 2009 - 08:11 #3
Så er der en god chance for det er printeren som har problemet.

http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/i560/

Jeg foreslår du kontakter forhandleren eller er den for gammel ?
Avatar billede connector Nybegynder
26. juni 2009 - 10:36 #4
Ja... jeg overvejde også at teste med en anden printer for at se om det gjorde en forskel. Selv tror jeg at problemet ligger i kommunikationen mellem pc'en og printeren, måske drivere eller lign. og da jeg har geninstalleret driveren uden succes, bliver jeg nok nødt til at prøve med en geninstallation af win. xp
Hvis det ikke hjælper, vil jag tage kontakt til Canon support.

Tak for hjæpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2009 - 15:24 #5
Jeg tror ikke på at problemet ligger i kommunikationen eller XP.

Det lyder ret tydeligt for mig, at det er din sorte patron/printerhoved der har et problem.

Du har skrevet en testside ud fra Windows - fusion-it foreslog du skrev den indbyggede testeside ud fra din printer. Hvis denne laver fejl i det sorte, er det jo printeren der har problemet, og ikke din PC/kabel.

En testside direkte fra printeren (kan foretages, selv om PC´en ikke er tilsluttet) laver du normalt ved at holde en eller flere af knapperne nede i 2-5 sekunder.
Avatar billede connector Nybegynder
28. juni 2009 - 14:01 #6
Jahhh... Jeg kan jo godt kommunikere med printeren så det er måske ikke det der er galt.

Jeg vil kigge lidt på printerhovedet, og evt. prøve at se om computeren kan printe til en anden printer, bare for at tjekke at der ikke ligger nogle kommunikations problemer bag, så vender jeg lige tilbage.

Tak for inputet.
Avatar billede connector Nybegynder
05. juli 2009 - 21:36 #7
Nå... jeg fik kigget en gang til på printeren, og som ole_madsen mente, og det tror jeg også selv, så var printerens printerhoved måske kaput... det endte i hvert fald med købet af en ny printer, og det løste sjovt nok også problemet.

Endnu engang tak for inputtet.

/Anders
Avatar billede connector Nybegynder
05. juli 2009 - 21:40 #8
øhhh... hvordan kan jeg lige give Ole point??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juli 2009 - 19:56 #9
Det kræver, at jeg lægger et svar, og ikke kun en kommentar. Hermed gjort.