Avatar billede whatslife Nybegynder
25. juni 2009 - 19:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sort skærm ved skift til lavere opløsning i 85 hertz

Hejsa
jeg har et problem med NVIDIA grafikkort
Jeg har et inno3d geforce gtx 275 havde samme problem med et XFX geforce 9600GT

Min standard opløsning er 1600 x 1200 ved 85 hertz
når jeg skifter til eks 1280x1024 eller 1024x768 ved 85 hertz bliver skærmen bare sort sætter jeg hertz ned til 75 vises det ok

9600GT har været testet af leverandøren i 3dmark uden fejlog stak i anden omgang mig en plade om CRT skærmen ikke nødvendigvis virkede med et nyt grafikkort, dog tog de det tilbage i anden omgang med opløsnings problemet jeg ved dog ikke om de fik fremkaldt det eller om de bare ikke gad at høre på mit brok mere.

Jeg har et Geforce 7800GTX og onboard et ati HD3200 hvor alt virker som det skal.

Hvad kan problemet være?

mit setup:
skærm radius 20" XL3FD
Gigabyte Ma78GM-UD2H bundkort (gfx chip på kort slået fra)
3GB corsair dual DDR2 ram (testet for fejl med win memmory diagnostic)
CPU AMD 4200+ X2 64bit
2xWD HDD i raid 0 + dvd-drev floppy osv
650W corsair psu (ifl nvidia er 550W nok men ifl div fabrikanter er 630W nok)

Windows 7RC 64bit
har ikke prøvet 275'eren i vista men 9600GT'en ver det samme resultat i Vista 64bit
Avatar billede whatslife Nybegynder
26. juni 2009 - 17:34 #1
Jeg har nu prøvet med et ASUS M4A78 bundkort med samme resultat
Avatar billede Brichs Nybegynder
29. juni 2009 - 17:36 #2
Har du prøvet med en anden skærm på maskinen?

Hvad sker der når den bliver sort? Går maskinen i stå, eller vender den "tilbage2 efter de normale 15 sekunders prøveperiode?
Avatar billede whatslife Nybegynder
30. juni 2009 - 11:07 #3
Jeg har ikke andre skærme (jo TV men de kan ikke køre 85hz)

det kommer an på hvad jeg gør skifter jeg bare opløsning går den tilbage til forige som standard når man ikke klikker ja.

i spil osv. er man nød til at aflive spillet for at kunne komme væk.

Jeg har haft den kørende i spil på 75hz for at afprøve det, og her virkede grafiken meget hakkende som et gammelt S3 ville have gjort.
Avatar billede whatslife Nybegynder
14. december 2012 - 08:14 #4
Det lader til at det var manglende kompatabilitet til ældre skærme, der er dog aldrig kommet et officielt svar fra nogen som helst