Avatar billede emmapigen Nybegynder
25. juni 2009 - 17:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Metode til at fjerne baggrund

Jeg har et billede, hvor baggrunden skal fjernes. Normalt er det ikke noget problem, men dette billede har en baggrund, hvor nuancen ligner selve elementet jeg skal have skåret frit...
Avatar billede bbrockie Nybegynder
25. juni 2009 - 18:34 #1
Hvis du har svært med at skelne motivet fra baggrunden kan du tilføje et "Levels..." adjustment layer hvor du totalt overdriver dine levels. Nu ved jeg ikke hvordan dit billede ser ud; men trækker du f.eks den sorte pil helt til højre, vil du på denne måde med lethed kunne se en 99,9% hvid farve på en 100% hvid baggrund :)
Når du er færdig med at fritskære (foretrækker selv at lave masker; men nok om det) sletter du bare dit adjustment layer igen.
Avatar billede uap Nybegynder
16. juli 2009 - 10:07 #2
Dette svar har jeg lige givet en anden herinde, i forhold til at fjerne noget uønsket på et billede, så derfor er svaret beskrevet med en hund:

-> Filter

-> Extract -> Tegn rundt i omkredsen af hunden med highlighter tool (highligtheren skal gerne ramme hundens pels lidt i yderkanten).

"Mal" det du vil beholde (altså hunden) med Fill tool. Tryk Preview eller bare OK og se resultatet.

Det kan godt være du skal starte forfra og gøre det nogle gange, til du finder ud af, hvordan du skal lægge highligtheren.

Finjustér til sidst med alm. viskelæder (eraser) de steder hvor der er noget uønsket baggrund tilbage (der bør dog ikke være så meget at komme efter).

Jeg ved ikke om det også virker her ved dit billede, men det er da et forsøg værd :-)
Avatar billede uap Nybegynder
16. juli 2009 - 10:09 #3
Beskrivelsen er lavet ud fra, at det var hunden som skulle stå tilbage på billedet. D.v.s. at du skal tegne rundt om det, du ønsker at beholde på dit billede :-)