Avatar billede burkal Nybegynder
25. juni 2009 - 17:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brændvarm GPU. MSI GX700. Nvidia GEForce 8600M GT

Hej

Jeg har en notebook fra MSI (GX700). Den er begyndt at føles meget varm. ved normal brug ligger GPU temp på ca 75 grader. Hvis jeg spiller et spil, typisk CIV4, er den begyndt at blive over 100 grader og slukker computeren:(

Er der nogen det har en ide til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette? Den har ikke altid gjort det.

Computeren står på et bord og der er ikke noget det blokerer for blæseren.
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
25. juni 2009 - 17:49 #1
Der er nok en blæser på grafikkortet. Mit bud er at den kan være gået i stykker eller er løs...

/Mads
Avatar billede burkal Nybegynder
25. juni 2009 - 19:59 #2
Jeg kan mærke at den suger luft ind i bunden og blæser det ud af siden af PC'en. den larmer heller ikke mere end normalt.
Avatar billede burkal Nybegynder
26. juni 2009 - 11:11 #3
Er der andre der har et bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. juni 2009 - 15:39 #4
Der er jo flere ventilatorer i din PC, så du er nød til at se
på den, som sidder på CPUén, om de f.eks er støvfri.
Avatar billede katru Nybegynder
29. juni 2009 - 12:21 #5
prøv at blæse alt støv ud med trykluft.
Avatar billede burkal Nybegynder
30. juni 2009 - 23:27 #6
Jeg skruede en bagplade af PC'en. og pustede lidt i udsugningshullerne og frem tittede en pænt stor nullermand. Den fjernede jeg naturligvis. nu er temperaturen fadet noget... ca 60 grader ved internetbrug og ca 75 ved spil.
så tak for hjælpen. afgiv svar hvis I vil have points.
Avatar billede katru Nybegynder
01. juli 2009 - 00:11 #7
Sådan:)