Avatar billede lkt Juniormester
25. juni 2009 - 13:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mine regneark vil ikke lave beregninger uden at jeg trykker i F2

Jeg har gang i et regneark og pludselig bliver beregningerne ikke automatisk opdateret, når jeg retter nogle tal. Jeg skal stå i feltet med formlen og trykke på F2 for at få beregningen lavet. Det er lidt et problem, da jeg har rigtig mange udregninger, der skal tjekkes.

Hvad kan jeg gøre?

Det er noget jeg skal bruge til løn, som skal afleveres i dag, så jeg har meget brug for hjælp.

Det er ikke kun dette regneark, det gælder også når jeg åbner andre. Men ikke alle.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
25. juni 2009 - 13:29 #1
Du skal slå "automatisk beregning" til. Jeg mindes at du finder det et sted under "Funktioner".
Ellers kan ud bare trykke på F9 og så vil hele arket blive beregnet.
Avatar billede lkt Juniormester
25. juni 2009 - 13:40 #2
Tusind tak for hjælpen. jeg aner ikke, hvordan jeg har fået det slået fra.
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. juni 2009 - 13:42 #3
Funktioner > Indstillinger > Fanen Beregning

Ændre manuel beregning til automatisk.

Når manuel beregning er slået til, kan du som mrgumble siger også trykke F9

Det er også sket for mig, at den pludselig har ændret indstilling. Aner ikke hvorfor den gør det.
Avatar billede sjoran Nybegynder
26. juni 2009 - 08:26 #4
Nogle regneark er automatisk beregning slået fra, da de kan være så store at man ikke ønsker en beregning hver gang man ændrer en celle. Hvis du har haft sådan et åbent samtidig med et andet, så slår excel automatisk beregning fra på alle filerne.
Avatar billede lkt Juniormester
26. juni 2009 - 09:35 #5
Det må jo være sådan noget, der er sket. I hvert fald er begge de to regneark jeg havde åben på samme tid blevet "deaktiveret".
Men heldigvis har jeg lært noget, hvís det skulle ske igen.
Avatar billede jonasboege Praktikant
20. december 2010 - 09:17 #6
...Hvis du har haft sådan et åbent samtidig med et andet, så slår excel automatisk beregning fra på alle filerne.

Mere præcist: Den excel-fil, du åbner først, bestemmer hvad beregningstilstanden er for de andre, du åbner indtil Excel er lukket ned igen...

Så det kan være som en virus, der smitter :-)