Avatar billede berdal Nybegynder
25. juni 2009 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Jeg er blevet hacket...

Siden darkhorseinc.dk/site er blevet hacket.

Jeg bruger Joomla 1.5

Nogen idéer???
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2009 - 13:05 #1
Ja.

Afbryd forbindelsen, opdater til jomla 1.15.11 samt opdatering til 1.5.x serien - Joomla 1.5.11 [Vea].

Som der står på http://www.joomla.dk/ anbefales dette kraftigt.

Hvis du kan få fat i logfilerne kan vi også finde ud af hvad der er sket,
Avatar billede berdal Nybegynder
25. juni 2009 - 14:54 #2
Hmmm... har nu opdateret til 1.5.11 - men det ser ikke ud til at virke? Hackingen er der stadig. Kan jeg fjerne den på en eller anden måde?

Benytter ikke egen server - men webhotel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2009 - 14:57 #3
selve det at du opdaterer, fjerner ikke de sider der er blevet defacet, dem er du nødt til at rette manuelt. Opdateringen fjerner muligheder for at hacke dig i fremtiden (i hvert tilfælde til næste hul opdages)
Avatar billede berdal Nybegynder
25. juni 2009 - 15:02 #4
Kan du give mig et hint om hvordan? Jeg er ret grøn på dette. Og har ikke været ude for det før...
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2009 - 15:21 #5
Hmmmm. jeg er ikke selv meget stiv i jomla, har faktisk aldrig arbejdet med den, men du skal på dit webhotel og din jomla administrations modul og slette den data hackeren har lagt ind.

Der er forskellige muligheder. Enten er der selve jomla der er blevet ændret. Det kan være databasen bag jomla der er blevet forudregnet eller der er lagt statiske filer i roden på dit web hotel.

Du er nødt til at kigge specifikt på hvor de ændringer der er lavet ligger på dit web hotel og så rette det
Avatar billede berdal Nybegynder
23. marts 2010 - 19:39 #6
Undskyld at jeg først vender tilbage nu. Havde overset at der var kommet yderligere kommentar.

Jeg slap ikke udenom at bygge sitet op fra bunden. Heldigvis havde jeg rigtig meget af det grafiske liggende stadig. Derudover var noget af det tidskrævende at træffe de rigtige beslutninger i forhold til konstruktionen. Da jeg først kom igang med rekonstruktionen af sitet, tog det ikke mere end 10-15 timer... Så det var forholdsvis billigt sluppet.