Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
24. juni 2009 - 14:41 Der er 8 kommentarer

En hurtig langsom webserver?

Hej Eksperter!

Jeg har efterhånden fået optimeret min webserver til at være hurtigst mulig, men der er stadig ét problem.

Når I går ind på serveren: http://62.107.202.13/
så kan i hente med ca. 128 kb/s, hvilket er forholdsvis hurtigt, siden skulle gerne være loadet inden for 1-1½ sekund, MEN hvis jeg selv går ind på serveren, går det EKSTREMT langsomt, jeg kan kun hente ca. 2kb/s og siden tager omkring 20 sekunder er loade..

Har i en logisk forklaring på dette problem ? Jeg har ingen anelse..

Mange tak
Mvh. Thomas W. Karstenskov
Avatar billede j4k0b Nybegynder
24. juni 2009 - 14:44 #1
Det tager mig under ét sekund at hente hele siden, inklusiv grafik
Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
24. juni 2009 - 14:51 #2
Det er ligepræcis det jeg mener ;) Andre kan sagtens hente siden hurtigt, men her hjemme ved mig selv tager det en krig :/
Avatar billede -mundi- Nybegynder
24. juni 2009 - 15:04 #3
Umiddelbart vil jeg tro at det har noget at gøre med din firewall/stofanets opsætning.
Når du taster ip'en ind skal du ud igennem firewall/router mm og ind igen da du bruger din eksterne ip. Du burde kunne indtaste din interne ip, f.eks. 192.168.1.2 eller 10.10.1.2 eller hvad du nu bruger som IP range
Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
24. juni 2009 - 15:11 #4
Jeg kan desværre nøjes med at bruge den interne ip, jeg søger en konkret løsning på problemet, hvis den altså findes (:
Avatar billede bmpi Nybegynder
24. juni 2009 - 15:45 #5
Det tror jeg ikke, du finder nogen nem løsning på. når du vil kalde din server via global IP fra det samme netværk, som serveren selv er på, så skal du ind og ud af samme firewall. Det kan firewalls normalt ikke lide...

Hvis du skal finde en løsning på det, skal du kigge på dine firewall indstillinger. Hvis du har mulighed for at åbne alt trafik på visse Ip-adresser, kan det være en løsning. Ellers må du åbne for alt WAN ind til serveren, men det er jo et kæmpe sikkerhedsproblem, og ikke tilrådeligt.
Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
24. juni 2009 - 16:22 #6
Når vi snakker firewalls, er det så firewall i routeren, eller er det i modemmet, eller på computeren ?
Avatar billede bmpi Nybegynder
24. juni 2009 - 16:28 #7
Routeren. Men sørg også for at den lokale firewall på din computer ikke spiller ind.

Er der nogen speciel grund til at du SKAL kalde sitet via global IP? Det ville jo være klart smartere at bruge en intern...
Avatar billede thomas_dk1 Nybegynder
24. juni 2009 - 16:31 #8
Grunden til at jeg ikke kan bruge den interne ip, er at jeg skal hoste en side, der tilbyder interaktive webservices, til webmastere, og hvis jeg besøger en hjemmeside hvor siden service ligger på, tager det en krig at loade siden.