Avatar billede kuch_r Nybegynder
24. juni 2009 - 11:33 Der er 4 kommentarer

læse efaktura (oioxml filer)

Hejsa!

Jeg får tilsendt efaktura fra en virksomhed, de har betegnelsen .xml, men er det ikke noget med at det er oioxml filer. Men hvordan læser jeg disse nu når jeg ikke har noget regnskabsprogram??? Der må da være noget sådan at helt almindelige mennesker kan læse disse filer uden alt det kode.....eller hvad?????

mvh

cks
Avatar billede Ishtar Nybegynder
24. juni 2009 - 14:00 #1
Hej

så vidt jeg husker, er .xml jo exel ark, som enten microsoft office exel kan åbne og måske openoffices exel som er gratis.

hvad du helt præcist mener med oioxml ved jeg ikke :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2009 - 21:19 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2009 - 21:21 #3
Du skal ikke regne med at et regneark kan laese OIOXML.

Da XML jo er text saa boer du kunne laese det direkte.

Men det bliver nok lidt tung laesning.

Start dog med at checke om det rent faktisk er OIOXML, da OIOXML jo er beregnet til brug i forbindelse med offentlige institutioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 03:26 #4
kuch ?