Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 08:46 Der er 12 kommentarer

USB Virker ikke?

Hejsa

I går da jeg forlod mit hus virkede min computer fint

Men her til morgen da jeg kom hjem er der gået et eller andet helt galt :S

Da jeg startede computeren lyste tastaturet ikke som det plejede.
Og computeren kørte en system scanning (noget jeg sjældent har oplevet min nuværende computer gøre.. Og der skete intet når jeg trykkede på tastaturet, den ville ikke springer scanningen over.

Da jeg så fik startet windows, virkede min mus heller ikke. jeg har prøvet at flytte både mus og tastatur hen i de andre usb porte, men det virker ikke.
Min gamle mus lyser når den bliver sat i usb porten, men den virker heller ikke.
Min iPhone lader heller ikke når den bliver sat til usb.
JEg har haft det hele nede i en anden computer, og der virker det fint.
og jeg har prøvet at sætte et andet tastatur i min compiuter. men det virker heller ikke.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan værre?
jeg håber ikke det er bundkortet der er brændt af

MVH Palnatoke
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juni 2009 - 09:13 #1
Hvad med fejlsikker tilstand, kan den starte der med tastatur og mus ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. juni 2009 - 09:28 #2
Hej..

Prøv at slukke for alt strøm på din computer (Strøm kabel)..
og lad den stå 30 sek. og sæt dernæst dit strøm kabel til igen og start computeren op..
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 12:07 #3
Jeg har ikke rigtig mulighed for at starte den op i fejlsikret, da tastaturet ikke tillader mig at trykke enter når den spørger om det.
Og jeg har nu haft stikket ud i en times tid, og det virker stadig ikke.
Jeg overvejer at flytte harddiskene i en anden computer, så jeg kan formatere derfra, men jeg kan ikke rigtig se hvordan det skulle hjælpe når mus og tastatur ikke engang virker før Windows er startet.
Er bange at min bunkort måske er brændt af. selvom jeg ikke helt kan se hvordan det er sket...
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juni 2009 - 13:28 #4
Du skulle vel ikke have et at de gamle keyboards med ledning til PS2 liggende, så du undgår USB.
Avatar billede Ishtar Nybegynder
24. juni 2009 - 14:05 #5
Har du prøvet med en anden tastatur og mus? bare tastatur er fint, da man i de fleste tilfælde ikke kan bruge mus under dos,
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 17:24 #6
Desværre har jeg ingen PS2 tastature til at ligge, og jeg har forsøgt med andre tastature.

Men en af mine venner har nævnt at det kan være strømforsyningen der er noget galt med.
Så nu har jeg tænkt mig at prøve den fra min søsters computer. Og så vender jeg lige tilbage med hvordan det går :)
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 17:43 #7
Jeg kan så fortælle at det ikke virkede at skifte strømforsyning... desværre.
Hvilket henleder mig til at tro at der må værre noget i vejen med bundkortet :(
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
30. juni 2009 - 09:16 #8
Få fat i PS/2 mus og tastatur, installer drivere til bundkortet igen. hvis det ikke virker, så ville jeg skifte bundkortet
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juli 2009 - 08:02 #9
Eller en USB til PS2 adaptor stik.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
10. juli 2009 - 11:33 #10
dragonknight: Tror faktisk mus/tastatur er billigere :b folk har jo helt sikkert sådan noget til at ligge, som de gerne vil af med.. Mange nye computere har jo ikke engang ps/2 indgange :p
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2009 - 01:35 #11
Hvilke har ikke PS2 indgang ? ? ?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
18. august 2009 - 15:29 #12
Det kommer an på hvilket bundkort der er i. mange af de helt nye Dell, optiplex-modeller har ikke ps2 indgange.