Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 07:00 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

WMA til MP3

Hej

Jeg er den lykkelige og noget uvidende ejer af en Ipod Touch. Bl.a. uvidende om, at WMA filer(købt på bilkashoppen) ikke kunne uploades til min Ipod.

Jeg har så læst mig til i nogle ældre indlæg, at det er muligt at konverterer fra WMA til MP3.

Jeg søger en anbefaling af hvilket program/eller metode der her medio 2009 egner sig til konverteringen. Et program der kan konverter alle WMA filer.

Hilsen
Peter
Avatar billede dstjulle Nybegynder
24. juni 2009 - 07:38 #1
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 08:50 #2
Jeg vil foreslå Free MP3 WMA Converter :)

Eventuelt kan du bare soege paa "Mp3 to Wma" på google.
Så kommer der tusind muligheder :)
Nogle gratis, andre prøveversíoner.

Men en prøveversion er fin nok hvis du ikke har så mange filer du skal have konveteret.

Noget helt andet er, ændrer iTunes ikke automatisk format, så det kan afspilles?

Eller er det fordi der er DRM på?
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 10:16 #3
Hej

Har prøvet freerip, men den kommer med en fejl når der konverteres

Vil nu prøve Free MP3 WMA converter

Mht iTunes, så forsøger den at konverterer, men fejler med beskeden at WMA formatet er beskyttet.

PS: Jeg foretrækker en der virker fremfor at google mig frem til 10 der ikke virker

Hilsen
Peter
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 10:38 #4
Hej

Har nu prøvet Free MP3 WMA converter - den vil ikke importere WMA filen.

Den spørger om WMA filen er DRM beskyttet. Så det er vel et ja til jarland's sidste spørgsmål

Jeg ved ikke hvad DRM er. Kan jeg så opgive at konverterer filerne?

Hilsen
Peter
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 11:40 #5
Hej igen.
DRM er en beskyttelse der er lagt på dine filer, der forhindrer at de bliver afspillet på andre computere osv, altså for at forhindre piratkopiering :)

Self kan DRM fjernes, det har jeg dog ikke prøvet før, og efter hvad jeg kan læse, så er det en lidt mere kompliceret ting at gøre hvis man bare bruger gratis programmer til det..

Men jeg prøver lige at kigge rundt omkring på nettet, og så vender jeg tilbage :)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 11:42 #6
Jeg bruger selv Tunebite (Ikke gratis), det virker: http://tunebite.com/en/audio_video_drm_copy_protection/index.html
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 11:43 #7
Hej

Jeg har fundet et produkt der hedder tunebite.
En prøveversion tillader at konverterer 60 sek. af WMA filen til eksempelvis MP3.

Filen kunne herefter indlæses i Itunes.

Tunebite skal købes - men hvilken version(20, 30 el. 45 €) jeg har brug for er jeg lidt i tvivl om.

Hilsen
Peter
Avatar billede jarland Nybegynder
24. juni 2009 - 11:57 #8
Hej, hvis du vil spare penge, kan du først prøve
http://www.softpedia.com/get/IPOD-TOOLS/Other-IPOD-tools-Updates/myFairTunes.shtml
Det kræver at iTunes er installeret for at kunne virke
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 12:08 #9
Jeg har TUNEBITE Premium (20 €)
Den virker fint for mig.  :-)
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 12:26 #10
Hej Vejmand

Jeg var igang med at skrive min sidste note da du var igang med din.

Har nu erhvervet tunebite og kan til min overraskelse se, at den konverterer flerer melodier samtidig.

Men der er tilsyneladende problemer med filer fra TDCPLAY.

Hilsen
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 12:40 #11
Jeg bruger den netop til filer fra TDCPLAY, helt uden problemer....Husk, der skal være adgang til nettet mens du konventerer, så den kan hente licensen til dine filer fra TDC.
Hvor mange filer den kan konventere ad gangen, afhænger åbenbart af, hvor kraftig din computer er. (Uden jeg kan give en opskrift på, hvor meget kraft der skal til)  :-)
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 15:05 #12
Hej Vejmand

Først prøvede jeg med 1 fil - derefter med et album.

Jeg får en playback timeout fejl - og jeg er på nettet:-)

Hilsen
Peter
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 18:12 #13
Kan du afspille dem i Windows Media Player?
Avatar billede pvn Juniormester
24. juni 2009 - 22:54 #15
Hej Vejmand

Så lykkedes det :-)

Da jeg prøvede at afspille dem i WMP blev der hentet en licens. Herefter kunne filerne konverteres med tunebite.

Hilsen
Peter

PS: Larry: de viste klip er ikke samme version tunebite som jeg har downloadet.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 23:01 #16
Oki, godt du fik det til at funke.
Og tak for point.  :-)