Avatar billede thewizard Nybegynder
23. juni 2009 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

JApplet + SQL = sikkerhedshul?

Jeg står og skal lave en Japplet som connecter til en mySQL-server, for at få data til en bruger.

Men at lægge password/user til mySQL-serveren, i Jappletten, må da være et stort sikkerhedshul?

Hvad mener i? Post gerne links som støtter jeres claim.

- Jon.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
23. juni 2009 - 19:39 #1
Ja, det kan bestemt IKKE anbefales!

Lav en webservice (eller lign.), som giver din JApplet mulighed for at hente data, uden selv at have adgang til databasen.
Så slipper du både for at udstille brugernavn/password for folk der decompilerer din Japplet, og du slipper for at åbne din firewall for adgang til MySQL, hvilket jo åbner et andet sikkerhedshul.
Avatar billede thewizard Nybegynder
23. juni 2009 - 19:43 #2
Jeg fandt lige det her link, hvis folk selv støder på samme opgave:

http://www.eksperten.dk/spm/437468

arne_v har lavet et ret godt eksempel vist - jeg kigger lige ind i det.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
23. juni 2009 - 19:49 #3
Præcist ... du er langtfra den første med samme problem ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2009 - 03:58 #4
Bemærk at koden bruger plain text/HTTP fremfor SOAP/HTTP.

Før Java 1.6 var der ikke web service support i Java SE og brug af web services krævede derfor at Applet skulle downloade nogle jar filer.
Avatar billede thewizard Nybegynder
24. juni 2009 - 17:32 #5
arne_v -> Hvad mener du? Skal jeg lave den om til at bruge SOAP/HTTP, for at undgå at skulle downloade jar-filer?

Jeg fik forresten din kode til at virke i går - den er sexy!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2009 - 18:24 #6
Nej - omvendt - du laver den ikke om til SOAP/HTTP for at undgaa download af jar filer (for aeldre Java versioner).
Avatar billede thewizard Nybegynder
25. juni 2009 - 11:39 #7
Intet problem så :). Tak for din kode fra overdtående link, bare læg svar, Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2009 - 17:12 #8
Du kan give fsconsult point for at have bekræftiget din hypotese og foreslået alternativ.

Du kan evt. også give dig selv nogle point for at have fundet det link.

Jeg har fået point for den kode tidligere.
Avatar billede thewizard Nybegynder
29. juni 2009 - 22:47 #9
Yeps - fsconsult vi to deler point. :) Kom med svar
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
30. juni 2009 - 09:20 #10
Jo jo ... håber du fik løst dit problem :)
Avatar billede thewizard Nybegynder
01. juli 2009 - 18:22 #11
Det gjorde jeg! Jeg brugte en anden løsning (altså fremgangsmåde) men arne's og dine ideer gav mig ny kunnen ;).