Avatar billede kno Nybegynder
23. juni 2009 - 10:31 Der er 4 kommentarer

Manglende svar fra ping

Hej.

Jeg har et mindre netværk. Det består af et par windows-servere og et par pc'ere. Jeg har opsat AD og får ip fra dhcp. Det har fungeret perfekt i lang tid, men nu har jeg pludselig problem med at en pc ikke svare på ping fra serveren. Jeg har disablet firewalls på pc'en men det har ikke hjulpet. Jeg har installeret et sniffer program, og jeg kan se at serveren sender pakkerne til den rigtige ip-adresse. jeg har så prøvet at sætte en ny pc på netværket og der har jeg ikke problemer med at den ikke svarer på ping fra serveren. Er der nogen der har en god ide til at løse dette problem?
mvh Klaus
Avatar billede kno Nybegynder
23. juni 2009 - 10:46 #1
Jeg glemte lige at sige at det er ms xp på pc
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 12:31 #2
Har du prøvet at systemgendanne til dengang det virkede ??
Avatar billede kno Nybegynder
23. juni 2009 - 12:56 #3
Nej det har jeg ikke. jeg er ikke sikker på hvor langt jeg skal tilbage.
Avatar billede kno Nybegynder
26. juni 2009 - 10:12 #4
Hej.

Så er det løst. Jeg har cisco vpn på min maskine. Der er åbenbart en firewall indbygget i den. Jeg har udført disse kommandoer som så har ryddet op efter cisco:
net stop cvpnd
net stop IreIKE
net stop IPSECMON
taskkill /F /IM SafeCfg.exe

mon jeg kan sende en regning for mit tidsforbrug til cisco?

/Klaus