Avatar billede arx Nybegynder
23. juni 2009 - 00:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kun bruge pci express slot 2?

Hejsa.

Jeg har lige købt et nyt grafikkort, men finder så ud af at mit kabinet er for lille, så jeg ikke kan installere det i min pci express 1 slot, da de extra strømstik som skal sættes i den ene ende ikke kan være der.

Men tænkte på om jeg bare kan bruge det andet pci express slot som jeg har på mit bundkort? Og om der er forringet ydelse?

Det er begge x16, og mit bundkort er et asus p5k ailifestyle :

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381936&searchArea=&Soegeord=p5k

Mit gfx er et PCI-E 512 MB RADEON HD 4870.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2009 - 01:28 #1
Jeps, du kan uden problemer sætte dit kort i slot 2.
Så længe det også kører X16 er der ingen tab i ydelsen.

//B
Avatar billede arx Nybegynder
23. juni 2009 - 14:20 #2
Super, mange tak for det hurtige svar :)

Smid et svar for point.
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2009 - 19:16 #3
Kommer her:-)

//B
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:01 #4
Efter jeg har sat det i den andet slot, kører det en del dårligere end før, selvom det er et bedre grafikkort.

Synes bare der står at det er x16 på begge slots, men er der en måde at tjekke det på?
Avatar billede arx Nybegynder
26. juni 2009 - 18:09 #5
laver lige et andet spg i stedet for ;) Tak for hjælpen :)