Avatar billede madsbjoern Nybegynder
22. juni 2009 - 23:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af homepagepublisher.com

Hej alle

Jeg har lavet et CMS som jeg godt kunne tænke mig at få vurderet:

http://homepagepublisher.com

Da der efterhånden er rigtig mange gode CMS'er på nettet, er det selvfølglig vigtigt at få noget konstruktiv kritik af nogle kyndige brugere så det kan blive bedre, og det tænkte jeg at man må kunne finde herinde ;-)

I modsætning til eksempelvis Joomla, Mambo o.lign. er det et 100% wysiwyg baseret CMS, dvs man bygger sin side op ved at trække forskellige komponenter ind i bedste Frontpage-stil.

I er velkomne til at lave en bruger, eller blot kommentere designet på forsiderne. Stavefejl og lign. skal nok blive rettet, det er ikke det primære nu.

Tak for hjælpen :-)

Mvh Mads
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
22. juni 2009 - 23:24 #1
Nå ja, jeg glemte lige at nævne at det er på engelsk, og at jeg med vilje har undladt adgang til IE6 brugere - det var simpelthen for tidskrævende at implementere til denne browser og den bliver heldigvis snart fortid når IE8 er rullet ordentligt ud.
Avatar billede per-d Nybegynder
23. juni 2009 - 01:06 #2
Nu har jeg ikke så meget tid i dag, men bliver nødt til at sige at det er et genialt system du har bikset sammen der.

Det dur ikke til større business dertil er det alt for småt, og uden mulig for at lave sit eget tema.

Men hvis jeg f.eks. var 123hjemmeside.dk vil jeg da helt klart kontakte dig for et samarbejde.

Men få oprettet nogle reklamer på google.com og lav noget markedsføring, evt få noget ordentlig hjælp på amino.dk
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juni 2009 - 12:51 #3
din karusel i bunden driver mig til vanvid... den fungerer bare ikke intuitivt...

Men alt andet ser pænt og velovervejet ud.

Programmeringsmæssigt er det også flot.

Hvis du i den underliggende kode kan gøre plads til skabeloner (så folk kan lave deres egen side) tror jeg du vil få klart mere gavn af din side :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juni 2009 - 12:54 #4
overvej også at lave dine links om

fra:
xxx.domain.com/?id=yyy

til:
xxx.domain.com/yyy/

da dette er nemmere at index'ere for en søgemaskine - men det er feinsmechker :-)
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
23. juni 2009 - 20:47 #5
Svar til Per-d:
Tak for dit feedback :-) Det er helt korrekt at det ikke vil være funktionelt ift. en større business - dertil skal der implementeres rigtig mange andre funktioner. Målgruppen er også mere private og små opstartsvirksomheder eller blot firmaer som ønsker en side på nettet der kan vedligeholdes nemt. Det er dog muligt at lave sit eget tema idet man kan ændre CSS'en for hver enkel komponent man lægger ind på sin side, men det er klart at det kan laves mere brugervenligt. Det kræver også et vist kendskab til CSS ;-)
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
23. juni 2009 - 20:56 #6
Svar til mcb2001:
Også tak for dit feedback :-) Vedr. karusellen, så har jeg også selv været i tvivl om hvorvidt jeg skulle have den eller ej - det kan være at jeg erstatter den med et mindre forstyrrende element i stedet - hvis jeg altså finder et brugbart alternativ.
Super idé med den anden type links, den vil helt sikkert komme på to-do-listen :-) Det er på sin vis også mere intuitivt for brugeren. Et andet alternativ kunne være at bruge sidens navn som id, men det kræver lidt tanker vedr. implementeringen - hvordan undgår man at sidenavne "kolliderer" etc.
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
25. juni 2009 - 17:34 #7
Lukker...

Dem som har kommenteret, smid et svar :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. juni 2009 - 08:41 #8
her
Avatar billede per-d Nybegynder
27. juni 2009 - 14:45 #9
Når jeg kommenterede også men kan se du har lukket spørgsmålet.
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
27. juni 2009 - 14:53 #10
Ahhh, det må du undskylde, jeg troede ikke du var interesseret i points siden der ikke kom noget svar fra dig - beklager :-( Kan man mon ændre pointafgivelsen?!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
27. juni 2009 - 16:19 #11
nej - men jeg kan oprette et spørgsmål og give 50 point til per-d :-)
Avatar billede per-d Nybegynder
27. juni 2009 - 16:20 #12
Det er ligemeget, bruger stort set aldrig eksperten mere, så har ikke brug for point.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2009 - 23:25 #13
Spørgsmålet/posten er lukket, men lige et par ord her fra,

Jeg syntes det ser meget godt ud, og det giver nye "webdesignere" mulighed for at komme ind i at rode rundt med hjemmeside, og forhåbentlig får de blod på tanden til selv at ville lære at kode :)

Har ikke umildbart noget at kritisere.
Godt lavet :)

MvH. Bjoler
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
14. juli 2009 - 22:01 #14
Hej Bjoler, mange tak for dine rosende ord :) Desværre er siden midlertidigt lukket ned, da den har været udsat for ddos angreb to gange i løbet af få uger, så nu har min leverandør (estudio.dk) trukket stikket af gode grunde - det er ikke en kritik af dem, de leverer faktisk en super service! Arbejder på at få siden op at køre igen hurtigst muligt.

Mvh. Mads