Avatar billede ohrt Nybegynder
22. juni 2009 - 21:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Apple Wireless Keyboard på XP

Jeg har anskaffet mig et Apple Wireless Keyboard (AWKB) til min Lenovo T500 laptop (XP Pro SP2). Jeg har læst nettet tyndt med engelske gode råd til, hvad der skal til, for at det virker - inkl. metoden med regedit og passcode 1111. No joy.
Jeg tror nok, at T500 kører med Broadcom Bluetooth; under kontrolpanelet Bluetooth Configuration, fanebladet Diagnostics står der Manufacturer: Broadcom Corporation og Firmware Revision: Version 2.2.53.352.
AWKB detekteres fint, men hvis jeg forsøger at parre de to, kommer jeg aldrig til en side, hvor jeg kan skrive passcode.

For sjovs skyld prøvede jeg at parre AWKB med min gamle IBM T42P. Her kom jeg under parring straks til en side, hvor jeg kunne vælge egen passcode, eller fortsætte uden, eller lade Windows bestemme én. Jeg valgte selv 1111, tastede det ind på AWKB, og vupti, ingen problemer. Ugen regedit-løsningen.

Spørgsmål: Kan jeg skifte BT-løsningen på T500 ("nedgradere") og hvordan? Jeg vil jo gerne have samme passcode-side frem som på T42'eren...
Avatar billede ohrt Nybegynder
22. juni 2009 - 22:58 #1
Nå, nu har jeg brugt uger på det hø, og var ved at opgive. Jeg hentede den gamle driver fra Lenovos side, velvidende at det nok ikke ville fungere. Ganske rigtigt, pludselig havde jeg ingen Bluetooth.

Nå, ud og hente den rigt T500-driver igen - og jeg var altså tilbage på version 2.2.53.352. Ingen ændring med andre ord.

Prøvede igen igen, og samme resultat. Trykkede sådan lidt tilfældigt på tastaturet bare sådan for at sige "kom nu" og et et splitsekund så jeg BT-wizarden blinke en passcode inden den meldte fejl - tror det var 0245. Prøvede én gang til, og inden wizard'en havde kunne nå at brokke sig, havde jeg trykket 0245 på AWKB og Enter - og PLING! Op kom en mulighed for at indtaste en passcode i Windows. Yes, troede jeg. Men efter at have trykket 0245 og Next, hang lortet bare, og AWKB slukkede sig selv.

Hmm, prøvede igen en masse gange, hvor wizard'en bare afsluttede på et splitsekund. Slukkede AWKB, tændte det igen, prøvede med kode 1111 uden noget tegn på liv. Et sidste forsøg blev at vente til wizard'en bare havde et par sekunders tålmodighed, og så kode 0246+enter på AWKB - juhu, op kom kom Windows-passcode mulighed igen - og fandeme om det ikke lykkedes denne gang? YES! Jeg tror ikke mine egne fingre, men de sidder og taster lystigt over de hvide taster. Aner ikke hvad det er for noget voodoo, men jeg håber virkelig, at nogen kan få glæde af dette indlæg. Om det så virker for jer, tja...

Glæder mig til at se, om det også virker efter genstart - jeg krydser fingre.

PS: Fedt tastatur, hele misæren værd. Savner lidt End- og Delete-taster, men man kan jo ikke få både i pose og sæk. Cmd-knappen virker i øvrigt som Windows-knap som default, så det hele kører.
Avatar billede ohrt Nybegynder
22. juni 2009 - 23:02 #2
Glemte lige at sige, at jeg havde ændret regedit tilbage til normal - altså ikke skrevet 1111-tricket ind mere. Hvis du har læst andre steder på nettet, ved du nok hvad jeg mener.

Har du ikke læst om 1111-tricket, så glem alt om det - det virkede altså ikke for mig.