Avatar billede poha66 Nybegynder
22. juni 2009 - 11:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Terminal server - Internet Explorer & add-ons

For nylig rendt ind i problem som er højst mystisk.
OG HUSK LIGE : TERMINAL SERVER
Opdaterede IE6 til IE8.
Den har en væsentligt højere sikkerhedsniveau (åbenbart). Desuden var 'Enhanced security' pludselig slået til.
Det betød jeg havde et hav af brugere, der pludselig ikke kunne benytte diverse sider.
Jeg har nu downgraded til ver 7. - men har stadig problemer. Har afinstalleret Enhanced Security.

Det mærkelige består i, at nogen brugere kører fulstændig problemløst, mens andre har forskellige problemer. Hvis jeg opretter en ny bruger - er der INGEN problemer.
Det som skaber problemet (er jeg temmelig overbevist om) er :
at nogen brugere virker som om  der ikke er installeret : JAVA, FLASH og en TIFF-viewer.
Det giver nogen pokkers problemer da mine brugere benytter en del hjemmeside med disse add-on's.

Er der evt. nogen der ved hvordan man får TS til at lave nye 'local settings' men kun på IE ?
Vil helst ikke skulle ny-installere disse brugere.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. juni 2009 - 11:49 #1
Nu ved jeg ikke lige hvormange brugere du har, men kan du ikke bare kopiere settings fra en bruger hvor det vikrer over på det andre.

Jeg har både arbejdet med Citrix men ogs WTS, begge steder med flere servere. Der skulle vores server hos pille i roaming profiles hvergang vi havde lignende problemer, da det viste sig at det ikke var på alle servere brugerne oplevede problemerne.
Avatar billede poha66 Nybegynder
18. august 2010 - 13:45 #2
lukkes pga. alderdom