Avatar billede DrilZZ Nybegynder
22. juni 2009 - 10:22 Der er 6 kommentarer

Min computer vil ikke starte op, efter nyt HW

Goddag,

Jeg har selv samlet min computer for lidt over et år siden, men her for en uges siden købte jeg så en ny cpu og nye ram ( 2 * 2048 Kingston) Efter jeg så havde fået skiftet den gamle cpu ud og sat de nye ram i sammen med de gamle ( 2 * 1024 Corsair) Ville den ikke starte op mere, har et MSI X38 Diamond bundkort, som har et LED POST, så man kan følge med og den stopper ved DRAM, som er et problem med memory, altså ramne.. Tro måske at ram slots er brændt af, men håber at en måske kan hjælpe mig, hvis i har oplevet samme problem. har prøvet at sætte ramne i alle mulige kombinationer...

På forhånd tak..

-DrilZZ
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
22. juni 2009 - 10:32 #1
Mit eneste forslag vil være: er ram'ene presset helt ned? så de låser osv.

Sebastian
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. juni 2009 - 10:58 #2
Du kan forsøgsvis lave en såkaldt cmos reset, enten ved at fjerne batteriet i et par minutter eller ved at flytte en jumper oftest kaldet jbat. Begge dele foretages uden strømkabel monteret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2009 - 11:59 #3
Det kan også være at den installerede BIOS ikke understøtter den nye CPU.

Løsningen er at sætte den gamle CPU i maskinen igen, og opdatere BIOS. Derefter kan du prøve med den nye CPU.

Hver gang du skal pille i maskinen, skal du fjerne de 220 volt fra størmforsyningen, og trykke på startknappen. Først derefter kan du være sikker på at bundkortet er strømløst.
Avatar billede DrilZZ Nybegynder
25. juni 2009 - 18:50 #4
Har været lidt langsom til at svare, har bare haft vold travlt, men vil gerne sige tusind tak for alle svar, i sær dit dragonknight, præcis problemet, lige sat den gamle cpu i og den startede perfekt op.. Lige et lille side spørgsmål, med hensyn til BIOS opdatering, hvor finder man sådan noget henne ? bare google det eller hvad ?

Tusind tak igen

- DrilZZ
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2009 - 00:37 #5
Du skal ind på hjemmesiden for producenten af bundkortet:
http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=bios&maincat_no=1&prod_no=1328

Der henter du den sidste udgave. Den zippede fil udpakker du i en mappe på skrivebordet. Der findes en HOW TO i pakken. Følg den.

Er du en doven hund, henter du MSI Live Update herfra: http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=utility&maincat_no=1&prod_no=1328
Installer programmet, og den kan finde den sidste BIOS til dig, og jeg mener også at den kan installere den for dig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2009 - 00:42 #6
For guds skyld må du ikke slukke for strømmen til PC under update af BIOS. Selv om du tror at den er "frosset", så vent yderligere nogle minutter.

En afbrudt BIOS opdatering medfører ofte et ubrugeligt bundkort.
De fleste, om ikke alle, ASUS bundkort har dog crash free BIOS.