Avatar billede madfarmer Nybegynder
21. juni 2009 - 23:44 Der er 5 kommentarer

avanceret tæller

Hej alle.. Nu prøver jeg lige at udforme mit spørgsmål igen.. Jeg vil hører om nogen ved hvordan jeg laver en tæller via en funktion som jeg gemmer i en database.

Helt specifikt skal det for brugeren se ud som om tælleren hele tiden kører, via et javascript, der tager en værdi som udregnes ud fra funnktionen i databasen. Javascriptet er intet problem, men det er funktionen jeg gemmer i databasen jeg er i tvivl om. Et af problemerne er at forskellige brugere kan lave ting der får indflydelse på hvor hurtigt tælleren kører. Jeg tænker at det er noget med at oprette en post hver gang nogen laver noget der ændrer på hvor hurtigt tælleren kører, og så summerer de forskellige info i posterne sammen for så at se hvor langt tælleren er nået. Nogen der har erfaring med noget lignene !?
Avatar billede sirvoks Nybegynder
22. juni 2009 - 01:20 #1
Tjah.. hvad med noget AJAX?

google nogle tutorials.. det er ikke så svært som det ser ud.. og det kan gøre lige præcis det du efterspørger..
Avatar billede sirvoks Nybegynder
22. juni 2009 - 01:20 #2
Hvilket serverside-sprog kører du i ? PHP ?
Avatar billede sirvoks Nybegynder
22. juni 2009 - 01:21 #3
Hvis du bruger php kan jeg godt lave et eksempel til dig.. altså løse opgaven.. eller hjælpe dig med at løse den..
Avatar billede madfarmer Nybegynder
22. juni 2009 - 08:32 #4
Jeg laver det i .NET med MySQL og AJAX er ikke problemet. Du må meget gerne vise det i PHP, skulle ikke være noget problem at omskrive.

Altså. Ajax-delen er bare et spørgsmål om asyncront at hente funktionen ud af databasen, og så lave en tæller, der svarer til funktionen i databasen.
Avatar billede madfarmer Nybegynder
22. juni 2009 - 10:10 #5
Hmm jeg tror faktisk at jeg har løst skittet selv.. Indtil videre har jeg kun løst det på databaseplan, men ser ski ud til at fungerer præcist som det skal :D