Avatar billede zhy Nybegynder
10. juli 2001 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

format c:

Skal til at sælge min HD, men jeg har hørt at d ikke er nok at skrive format c: for at slette hvad der er derpå.....
Er dette rigtigt ?
Avatar billede hleth Nybegynder
10. juli 2001 - 09:27 #1
ja, kører enten norton wipeinfo eller brug format c: /u plus slet alle dine partioner vha. fdisk.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 09:31 #2
du kan også køre en lowlevel format for at slette dine data men per definition vil det altid være muigt at genskabe data på den ene eller den anden måde! det mest effektive i mine øjne, ville være at slette harddisken med en quick format og så fylde den helt op igen med skrammel! så er dine originale data ihvertfald væk :)
Avatar billede francke Nybegynder
10. juli 2001 - 09:32 #3
Du kan hente et program her der ordner det for dig !!  http://staff.washington.edu/jdlarios/autoclave/
Avatar billede scott Nybegynder
10. juli 2001 - 10:08 #4
Hold da kæft i er klogere end jeg troede her på eksperten...
Tak ska du ha
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2001 - 10:43 #5
Brug wipe, den overskriver de første 8GB med nuller......

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#Wipe

Personligt kan jeg så sige at det er min erfaring at hvis disken ikke er overskrevet, så kan jeg med lethed trække alt ud af en harddisk. Det program jeg bruger er ligeglad med format of Fdisk. Wipe overskiver de første 8GB på en disk.

Herefter kan der stadig trækkes data ud af disken, men så begynder det at blive dyrt, allene at få et tilbud på at hente data fra en overskrevet disk koster 2500 kr......
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 10:55 #6
Jeg ville aldrig sælge, hverken disketter eller HD, så de går videre til konen, når hun skal ha opgraderet ryger hendes videre til datteren og tilsidst ryger de på loftet, så er de alligevel så gamle at man ikke får noget for dem!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2001 - 11:29 #7
Retaxes>> fornuftig indstilling til tingene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 11:42 #8
Det er jo næsten umuligt at slette alt, og vil nogen ind i den skal de nok finde ud af noget, det er lige før eksperterne kan læse en hd der næsten er brændt op.
Men er der ikke følsomme data på så gør som foreslået ovenfor, lowlevel formatering or whatever!
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2001 - 11:52 #9
retaxes - det er farligt, det med at give den til konen. Altså kun hvis man en dag bliver uvenner og går fra hinanden. Så bruger hun det hele mod dig \"GG\"
Lad os håbe det ikke sker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2001 - 11:59 #10
halifax> Den mulighed eksisterer jo, godt nok er hun 25 år yngre, men det er den risiko man må løbe og lære at leve med ;o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 12:23 #11
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. juli 2001 - 13:56 #12
det er lige før eksperterne kan læse en hd der næsten er brændt op.>> min nabos firma brændte engang og regnskabs puteren også
harddisken var smeltet fast til kabinettet og kabinettet var smeltet helt sammen til ½ størrelse
men aligevel fik han sine datas igen
men kostede ham >100.000.
men det var det værd siger han
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2001 - 23:23 #13
Dyrk lige den disk her, den er sveden:
http://www.ibas.dk/datarekonstruktion/index.htm

Eller det her Data eraser program:
http://www.ibas.dk/datasletning/index.htm

IBAS lever af at rekonstruere data.......
Avatar billede francke Nybegynder
10. juli 2001 - 23:27 #14
Det er squ nogle herrer der ved hvad de laver!! ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 06:26 #15
og ved hvad de skal have for det!!!