Avatar billede bimbo111 Nybegynder
20. juni 2009 - 19:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar (spil / musik / billed) og prissætning af gamle computere

Hej eksperter!

Jeg kommer til at tjene nogen bobs i løbet af sommeren og regner med at smide en pose penge efter en ny computer. Jeg har pt. en medion stationær (Pentium 4 ht) og en compaq 14" (Pentium 3). Begge med xp pro.

____________________________________________________________________________________________________

Første spørgsmål - Hvad kan jeg forvente at få for mine gamle computer på brugtmarkedet?

Specs:

Stationær medion:
Pentium 4 Ht 3,2 gHz
1 gb DDR-ram
Ca. 200 gb HD
Radeon 9800 XT (128 mb)
To dvdbrændere, multikortlæser mm.
XP - Pro

Bærbar compaq:
14" skærm
Pentium 3 (? gHz)
256 mb ram
15 gb hd
5 min batteritid
Masser af mekaniske defekter
XP - Pro

____________________________________________________________________________________________________

Andet spørgsmål - Hvilken bærbar skal jeg investere i?

Jeg har følgende krav til systemet:

Grafik:
Jeg spiller jævnligt spil som warcraft III og counterstrike 1.6. Jeg regner dog med at skulle igang med det nye starcraft II. Jeg bruger også en gammel photoshop.
Udover disse ting forventer jeg at kunne bruge alle grafiske effekter i windows flydende. Jeg forenter at grafikkortet kan arbejde med store opløsninger (ikke nødvendigvis i spil), da jeg har en 22" skærm derhjemme.

Lyd:
Jeg arbejder jævnligt med lyd, men har gode erfaringer med at tweake indbyggede lydkort, så her er der ingen specielle krav.

Skærm:
Ingen krav.

OS:
Har selv windows xp. Den skal kunne køre windows 7, når det kommer.

Batteri:
Ligemeget. Alt er bedre end det jeg har. Jeg er stort set altid i nærheden af en stikkontakt.

Tilslutning:
Trådløst netværk, Dvd-brænder, dvi/vga-port, lyd-ind/ud.

Budget:
Helst under 7.000 (evt. plus fortjenester fra gamle comp.)

____________________________________________________________________________________________________

Det var vist det.
Hvis jeg mangler flere interessante detaljer, må i endelig spørge ind!
På forhånd tak for svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2009 - 20:05 #1
stationær - max. 800 kr.
Bærbar - max. 500 kr. (den er jo defekt)
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
20. juni 2009 - 22:16 #2
Enig med john_stigers mht. det første spørgsmål.

Mht. en ny laptop, så kig evt. på www.computercity.dk og finde HP DV6-1100 til 4.999.- som indeholder følgende:

AMD Turiom X2 Dual Core RM-75 (2,2GHz)
4096 MB DDR2 ram
320 GB Sata HArddisk 5400 rpm.
Super Multi DVD-RW/Lightscribe
15,6" HD BrightView
ATI Radeon HD4530 512/1790 MB
WLAN 802.11b/g, LAN 10/100/1000Webcam, mobil remote, 5-1 kortlæserexpresscard/54, HDMI, eSata
Windows Vista Home Premium.

Her får du i hvert fald en hel del i forhold til prisen.
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
02. januar 2011 - 17:12 #3
Endte i 2010 med en dv6
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 17:28 #4
Hvorfor tog du så point selv?
Avatar billede bimbo111 Nybegynder
02. januar 2011 - 18:38 #5
Nu hvor jeg har læst det hele igennem kan jeg godt se at det virker lidt forkert. Skulle lige have lukket en masse spørgsmål. Er der nogen måde det kan gøres om?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 19:50 #6
Du kan oprette et spørgsmål med titlen "point til takeitorleaveit", smide link hertil i spørgsmålet og lige smide linket her ind som kommentar.