Avatar billede narkohaj Novice
20. juni 2009 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

får man laver hastighed ved at kører gennem en router

mit internet kommer fra kabel tv stikket +  går gennem et modem + netgear w614 trådløs router med fire switches . for derefter at gå ind i pc netkort.
jeg har pt 20 mb down fra yousee. bliver min hastighed maksimalt udnyttet ,eller forringer jeg ved at køre gennem en router først.
skal jeg indstille noget .udmiddebart virker det fint .men man kan jo aldrig vide. feks har jeg lige fundet udaf at kører jeg internettet gennem et usb kabel fra modem til pc ,så er der maximalt hastighed til 8 mbit .så skiftet jeg til netkabel .jeg skal da lige love at der var smæk for skillingen. i den hastigsforandring. nu udnytter jeg fuldt ud 20 mbit.
derfor er jeg lidt mistænksom. på at kører det gennem routeren.
??????
Avatar billede Sebastian_B_Jensen Nybegynder
20. juni 2009 - 15:54 #1
Nej, det vil jeg ikke mene.
Det er da kun hvis der er flere på routeren af gangen, men har du prøvet at tage en test som f.eks. http://hastighedstest.tdc.dk/?

Sebastian
Avatar billede b-and Novice
20. juni 2009 - 15:54 #2
Ja du vil altid miste lidt ved at køre gennem i router, men med den hastighed du har, skulle det ikke ha' nogen "praktisk" betydning.

Ved brug af en USB kabel er modstanden alt for stor i forhold til et netværkskabel - derfor den store forskel i effekt.

MEN har du kun en PC i systemet - så spring routeren over, og kør direkte fra modem med netværkskabel, så har du ingen bekymringer i den retning.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2009 - 16:24 #3
Routeren giver da en ekstra firewall beskyttelse. Og den nedsætter ikke din hastighed af betydning. Desuden kan den bruges til
hjemmenetværk og netværks printer. Så har du den, så brug den.
24. juli 2009 - 21:50 #4
Det er mest kryptering som redusere hastigheden når du kører trådløst. Din pc skal kryptere og det skal routern også, derfor kan det være en fordel at benytte mac beskyttelse istedet for kryptering. Men man skal være opmærksom på at der kan ske aflytning, men det kan der jo også på andre måder.

Bank osv. bliver stadig krypteret igennem IE.

Med venlig hilsen
Martin Lohse
Avatar billede narkohaj Novice
27. december 2009 - 12:58 #5
ok du er får points sender du et svar
Avatar billede narkohaj Novice
27. december 2009 - 12:58 #6
martin lohse
Avatar billede narkohaj Novice
15. januar 2010 - 11:08 #7
????