Avatar billede c960465 Nybegynder
19. juni 2009 - 09:21 Der er 6 kommentarer

sammenholde to regneark

Kan Excel eller et andet lille program sammenholde 2 regneark. I hvert regneark er der 25000 navne, og jeg ønsker at få sorteret de navne fra, som er i begge ark. Kan det lade sig gøre?
Avatar billede igoogle Forsker
19. juni 2009 - 09:25 #1
en løsnings model:
1. Lav en række med x i det ene dokument
2. i det andet laver du et lookup der returnere x'et hvis navnet findes
3. så laver du et autofilter på dokumentet med lookupet
4. sortere så du kun ser x'er
5. slet disse rækker

og så kan du gentage processen den anden vej rundt..

og så har du to lister uden gentagelser.
Avatar billede c960465 Nybegynder
19. juni 2009 - 09:40 #2
Hej Igoogle,

det lyder som om, at du har fat i noget af det rigtige. Jeg kan vel ikke få dig til at specifisere det lidt mere. Jeg er ikke lige klar over begreberne lookup og autofilter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. juni 2009 - 16:34 #3
Jeg mener at du kan gøre dette med det gratis program windiff. Søg på google
Avatar billede excelent Ekspert
19. juni 2009 - 20:10 #4
Hvis det er 2 Ark i samme Projektmappe og navne er i kol A
Ret Ark1 og 2 til aktuelle navne
Der slettes i Ark1

Sub tst()
For Each c In Sheets("Ark1").Range("A1:A25000")
If Application.CountIf(Sheets("Ark2").Range("A1:A25000"), c) Then c.Value = ""
Next
End Sub

Hvis det er 2 Ark i hver sin Projektmappe og navne er i kol A
Ret Ark1 og 2 til aktuelle navne, samt Mappe1 og 2
Der slettes i Ark1

Sub tst2()
For Each c In Workbooks("Mappe1.xls").Worksheets("Ark1").Range("A1:A25000")
If Application.CountIf(Workbooks("Mappe2.xls").Worksheets("Ark2").Range("A1:A25000"), c) Then c.Value = ""
Next
End Sub
Avatar billede c960465 Nybegynder
29. juni 2009 - 11:18 #5
Hej Excelent,

dumt spørgsmål, men hvor skriver jeg kommandoen? Sub tst()
For Each c In Sheets("Ark1").Range("A1:A25000")
If Application.CountIf(Sheets("Ark2").Range("A1:A25000"), c) Then c.Value = ""
Next
End Sub
Avatar billede c960465 Nybegynder
29. juni 2009 - 11:18 #6
p.s. før det nogen forskel, at jeg har en dansk version af excel?