Avatar billede snutling Nybegynder
18. juni 2009 - 23:48 Der er 11 kommentarer

Kan man tjekket hvad forbindelsen bliver brugt på ??

Synes at min internetforbindelse er blevet meget langsom.
Sider der tager længe om at opdatere eller slet ikke kan vises.

Den stadionær pc kører via kabel, men den bærbar er på trådløs.
Det er galt på dem begge, men jeg bruger aldrig selv dem bærbar, så ved ikke hvor slemt det er med den.

Vores forbindelse er selvfølgelig sikker, men jeg tænker på om nogle måske alligevel tapper vores forbindelse?
Vi bor i blokke, så der er mange omkring os.
Vi har tidligere oplevet at blive tappet, men det det var vist vores egen skyld - vi havde en åben forbindelse dengang (og naboen spurgte direkte om det var os han tappede fra)
Dengang havde jeg særligt probemer med at jeg røg af messenger, hvilket jeg ikke oplever nu

Jeg har her til aften forsøgt at skrue antennen af routeren.
Jeg synes nu allerede med det samme at det kører bedre, men er usikker på om det måske bare er tilfældigt.
Vi har ikke mulighed for at have den af hele tiden, og vi gider ikke rende og skrue den på når vi skal bruge det trådløse.

Så: er der en mulighed for at se nogle steder hvad forbindelsen bliver brugt på, eller hvor mange computer der trækker på netværket ???

jeg vil lige tilføje at jeg overhovedet ikke er sikker på om vi bliver tappet.
Hele min computer har generelt kørt dårligt gennem det sidste lange stykke tid - grafikfejl ved visse online spil, installerede spil der opdateres rigtig langsom og efter et stykke tid bliver ens figur blot en sort boks (pixelfejl)
Grafikortdriver er opdateret, drevene er defragmentere, der er ryddet op i computeren, samt indstalleret bedre sikkerhedsprogrammer.
Jeg tog også lige en fuld tur med virus-scanneren - den fandt 2 orme, men selve filerne stod til at være fra 2006, så jeg er usikker på om det overhovedet var noget.
Det har dog hjulpet på grafikken på onlinespil - de kører fint nu.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 00:20 #1
Det er en dårlig idé at fjerne antennen, da routeren kan brænde af.

Hvis du nu havde skrevet hvilken router du har, kunne jeg eller andre guide dig igennem opsætningen af din router.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 02:53 #2
Du kan også se hvilke IP adresser din router har delt ud, og derved se om der er uddelt en eller to for meget.
Avatar billede besle Nybegynder
19. juni 2009 - 13:03 #3
Ville mene du skulle starte med at formatere din computer, derefter installere de nyeste drivere for at se om det virker på dens ydelse. Derudover skulle jeg mene du blot burde skifte koden og måske også krypteringstypen på din router og se om det hjælper?
Avatar billede snutling Nybegynder
19. juni 2009 - 14:44 #4
Kan selvfølgelig ikke huske hverken brugernavn eller password til routeren.
Nogle der ved om der er begrænsinger på hvor mange forsøg man har, ingen de lukker helt ?
Ellers må jeg overgive mig og tilkalde fysisk hjælp til at genstarte hele routeren og installere det trådløse net.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 15:42 #5
Hvilken router er det, og har du ændret brugernavn og password ?
Avatar billede snutling Nybegynder
19. juni 2009 - 15:47 #6
Det er en asus.
Når jeg forsøger at komme på står der at  WL520gu skal bruge brugernavn og adgangskode.
Jeg husker ikke om jeg ændrede koden
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 19:17 #7
Prøv med admin som brugernavn, og admin som password.
Avatar billede snutling Nybegynder
19. juni 2009 - 20:01 #8
Det var det første jeg forsøgte.
Har også forsøgt med administrator i begge, samt andre password som jeg ofte benytter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 21:01 #9
Måske du skulle resettte routeren, og starte forfra, så kan du også give netværket et nyt password til WPA eller WPA2
Avatar billede snutling Nybegynder
19. juni 2009 - 21:09 #10
Det vil jeg forsøge.
Har muligvis noget fysisk hjælp at trække på, da jeg ikke selv dur til at sætte det op.
Jeg siger alligevel tak for din hjælp. Du må gerne lægge et svar, så jeg kan lukket dette spørgsmål.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. juni 2009 - 21:38 #11
Det er ikke så svært. Du kan bruge EZ-Setup, som ligger på skiven som fulgte med routeren.