Avatar billede nploug Nybegynder
18. juni 2009 - 21:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skal købe en mini notebook til fruen, hvad skal hun havde

Hej

Jeg er ude i at skulle købe en minibærbar eller hvad de hedder, men ved ikke hvad jeg skal vælge.

kunne godt tænke mig at den kunne sluttes til en docking station eller noget lingende så man har muligheden for at få en stor skærm og et tastatur.

og selvfølgelig skal den være billig

er der nogle der har nogle gode råd??
18. juni 2009 - 21:28 #1
(Mener ikke der findes "minibærbar" med dockingstation's stik/forbindelse?) - eller måske ikke engang udgang til Extern skærm ?
Avatar billede justrace Novice
18. juni 2009 - 22:09 #2
Skal den bruges til noget fornuftig, ville jeg gå efter en alm. bærbar med 12" skærm. Har selv en af Medions og den fungerer 110% perfekt, og koster stortset ikke mere end de der netbooks, og så har den bedre skærm, hurtigere CPU, osv. og et ordentligt tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2009 - 22:21 #3
#1 - Nej, så vidt jeg ved findes der ikke mininotes med docking station. Dog har alle mininotes (jeg har set) et stik til ekstern skærm.

#2 - Helt enig. Køb hellere en rigtig bærbar hvis den skal bruges til andet end at surfe, og måske let tekstbehandling.
Hvis du alligevel vil have en minibærbar kan jeg kraftigt anbefale Samsung NC10. Jeg har brugt den i lang tid, og er meget tilfreds med den. Tasterne passer godt til fingrene, og skærmen er til at se på i lang tid. Desuden er batterilevetiden helt i top.
Chefredaktør på PC World, Lars Jacobsen har skrevet en artikkel om minibærbare. Den er cirka en måned gammel, men stadig helt okay.
http://www.eksperten.dk/guide/1281
Avatar billede mchlbk Praktikant
18. juni 2009 - 23:51 #4
jeg vil helt klart foreslå dig en tur i Bilka. De har en rigtig god netbook til 2500 i denne uge. Den kører XP, har 2 GB ram + 160 GB harddisk, et fornuftigt tastatur og en skærm på (så vidt jeg husker) 10". Det er et rigtig godt tilbud på en rigtig god maskine.

Du kan finde deres tilbudsavis på deres hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 14:07 #5
Den bærbar Bilka sælger er en Acer Aspire One, en udemærket model, men med samme specifikationer som de andre. Dog er tastaturet ikke helt i top.
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2009 - 00:28 #6
Hvorfor stille et spørgsmål, hvis man ikke gider deltage i det der bliver foreslået???
Avatar billede nploug Nybegynder
27. juli 2009 - 09:25 #7
jeg læser da hvad der skrives, men ferie skal også passes.
Avatar billede nploug Nybegynder
27. juli 2009 - 09:26 #8
tror jeg ender med at tage forbi bilka eller elgiganten