Avatar billede allanthiim Nybegynder
18. juni 2009 - 17:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at åbne vinduer maximeret hvergang

jeg har skiftet skærm fra 17" til 20"
nu er problemet at hver gang jeg åbner et vindue ved at klikke på de ikoner jeg har på skrivebordet så åbner de kun i lille vindue.
alle de sider jeg klikker på når jeg søger gennem min browser åbner maximeret.
jeg har prøvet at åbne de sider det er galt med,og så maximere dem og lukke dem igen,de åbner stadig i lille vindue.
jeg har også prøvet at lukke dem maximeret samtidig med at jeg holder ctrl nede det hjælper heller ikke.
er der hjælp at hente.
18. juni 2009 - 17:42 #1
"Velkendt" spørgsmål...

For at undgå 3. parts værktøj, som andre måske ville foreslå:

TRÆK vinduet til MAX størrelse.
Hold [CTRL] + klik [X] i hjørnet.
Så burde den huske den stilling...
Avatar billede nissen2630 Novice
18. juni 2009 - 18:48 #2
Genveje til programmer på skrivebordet kan sættes til at åbnes maksimeret under egenskaber.
Højreklik->egenskaber Fanebladet genvej og ret udfor punktet kør
Avatar billede allanthiim Nybegynder
18. juni 2009 - 20:03 #3
karise_larry
jeg har prøvet det du foreslår og det virker ikke.

nissen2630
jeg får ikke det punkt op der hedder kør.

jeg vil lige sige at jeg kører xp
18. juni 2009 - 20:16 #4
... Hvordan "virker ikke" ?
Sådan har jeg og 1000vis af andre gjort!
18. juni 2009 - 20:19 #5
Det som <nissen2630> mener er at på en GENVEJ - HøjreMusseTast - Egenskaber - Fanen [Genvej] - I kassen [Kør:] - skal ændres til Maximeret...
Avatar billede allanthiim Nybegynder
18. juni 2009 - 20:50 #6
jeg får ingen fane op der hedder (genvej)
18. juni 2009 - 21:19 #7
Er du sikker på at det er en GENVEJ du er igang med ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. juni 2009 - 22:16 #8
Har lige prøvet begge foreslåede fremgangsmåder,
og kan kun få 'nissen2630'-til at  virke.
Måske følger du ikke anvisningen præcist - Prøv følgende:
*højreklik på ikonet på skr-bordet
*vælg egenskaber
'vælg 'GENVEJ' (midterste fane)
*i linien 'kør'  vælges 'normal' ell. maximeret vindue.
Avatar billede allanthiim Nybegynder
19. juni 2009 - 06:22 #9
når jeg vælger egenskaber
så får jeg kun 2 faner
og i skriver 'GENVEJ' (midterste fane)
det vil sige at der skal være 3 faner.
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. juni 2009 - 11:08 #10
Ved nærmere eftersyn, forstår jeg din tvivl.
Ved nogle af ikonerne får jeg kun 2 faner, - men ved de fleste får jeg 3:
'Generelt' - 'Genvej' og 'Kompatibilitet'
Avatar billede allanthiim Nybegynder
19. juni 2009 - 15:15 #11
jeg har kun genveje med 2 faner
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. juni 2009 - 16:55 #12
Hvilket styresystem (Windows) bruger du ?
Avatar billede allanthiim Nybegynder
20. juni 2009 - 21:18 #13
jeg kører med xp profesional
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
15. august 2009 - 20:57 #14
Hej Allan
Ja så må jeg jo hjælpe.
Der er forskel på om det er genveje til programmer eller links.

Program:    Højre klik - egenskaber - (fanebladet),, genvej -(boksen) kør, og vælg maksimeret. (anvend & ok)

Link:        Højre klik genvejs ikonet for IE ved siden af (start knappen), vælg egenskaber og vælg fanebladet genvej, i boksen (kør) vælg maksimere, (anvend & ok).

Åben IE på ikonet ved siden af (start knappen), - højre klik et link på siden, vælg åben i nyt vindue, ikke maksimere det, brug musen, træk i øverste venstre hjørne og nederste  venstre hjørne, til den er helt ude i kanten af skærmen.

Nu skal du lukke det første vindue du åbnede, ikke på (X), men filer og afslut.

Luk så det vindue du lige har trukket, til fuld størrelse.

Så åbner du igen IE, og nu er alle vinduer den størrelse du har valgt  (fuld).

For at tjekke, skal du oprette en genvej på skrivebordet, ikke bare klikke på et link, da den bare vil (afhængig af din opsætning)åbnes i et nyt faneblad.

Muligvis er der nogle ting man kan gøre anderledes, (undlade), men-------
Denne metode virker,-  testet, testet og testet.

God fornøjelse
Ernst