Avatar billede trayzor Nybegynder
17. juni 2009 - 20:30 Der er 5 kommentarer

Kopiering af img filer til ekstern disk fejler

Hej med jer,

Når en af mine venner prøver at kopiere en img fil på 4.3gb fra c: til en ekstern HD får han fejlen at der ikke er plads nok. Begge drev har 500gb+ ledig diskplads.

Andre store filer kan fint kopieres ud på den eksterne, men img filer fejler hver gang.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Michael
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 20:35 #1
Har vennen formateret den xterne med NTFS filsystem ??
Avatar billede haverslev Novice
17. juni 2009 - 21:05 #2
FAT32 filsystemet kan kun håndtere filer op til 4GB, for at håndtere filer over 4GB så skal filsystemet være NTFS.
Du kan konvertere den externe harddisk med FAT32 filsystem til NTFS uden at formatere eller miste data.
Husk at vælge det rigtige drevbogstav på den externe.
http://support.microsoft.com/kb/307881/da
Avatar billede trayzor Nybegynder
17. juni 2009 - 21:56 #3
Aaah ja selvfølgelig - Det havde jeg ikke tjekket. Tak for hjælpen.

Send et svar for point.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 22:06 #4
Jeg kom vist først men samler ikke point så snup dem selv
Avatar billede trayzor Nybegynder
12. december 2012 - 14:00 #5
Lukker