Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 11:28 Der er 12 kommentarer

Køb af lille bærbar

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål angående køb af bærbar. Jeg er på jagt efter en lille bærbar ikke en netbook, da jeg gerne vil have noget lidt hurtigere. Jeg havde tænkt mig noget i retningen af en 13" skærm, evt. 14". Men helst ikke større, da jeg skal slæbe en del rundt på den. Den skal ikke bruges til spil, højst nogle gamle (NWN etc.), hvis det bliver for kedeligt i toget:)

Den må meget gerne være uden styresystem, da jeg har tænkt mig at investere i Windows 7, når det engang udkommer og indtil da kører jeg enten XP som jeg har eller RC'en af W7, som jeg egentlig er rimelig tilfreds med på min stationære.

Jeg har kigget lidt på Dell's XPS 13 som umiddelbart tiltaler mig, men der var en anmeldelse et sted der påstod, at tastaturet var rigtig ringe. Så hvis der er nogen der har erfaringer med maskinen, vil jeg gerne høre, om det er rigtigt.

Ellers er jeg interesseret i alternativer, da leveringstiden fra Dell pt. er 3 uger på den serie, hvilket er lidt meget.

Jeg havde tænkt mig at ofre en 8-9000 kr.

Takker på forhånd.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 12:52 #1
Har fundet denne bærbar der kunne være spændende.

3gb, ATI 3450 grafikkort processor. Athlon x2 AMD processor.
15,1" skærm. 250Gb lager. 6 celle batteri

HP Pavilion Dv5-1240eo 5.063kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=498519&searchArea=&Soegeord=

Batteriet kan du jo skifte til et 8 celle batteri til omkring 600kr, og så er du stadig langt under de 8-9.000kr som du ville ofre.

Bærbaren kommer med vista home premium men kan opgraderes derfra til windows 7 billigere end at købe win 7 i butikken, hvis du køber efter den 23 denne måned.
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 13:00 #2
Hej tak for hurtigt svar:)

15.1" er desværre lidt for stort. Ville gerne en størrelse ned, satser på noget under 2 kg, hvis det er muligt. Men det er smart det med at man kan opgradere billigere til Windows 7.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 13:39 #3
Ved at du gerne ville have en lille pc men de små computere har ikke de minimum krav der er til NWN.

Her er det grafikkort processorne der ikke er hurtige nok.
Til word, ark, presentation er de helt fine. Men ikke til NVM. Som jeg kunne finde ud af var Never Winter Nights eller tager jeg fejl?
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 13:46 #4
Det er korrekt:) Vil et Geforce 9500m, som der fx. er i den Dell jeg nævner ikke være rigeligt til at trække spillet? Det er 1'eren jeg taler om.

Men ellers er det heller ikke særlig vigtigt med grafikken, det er bare en luksus, der ikke er nødvendig, skulle jeg nok have gjort klart:)

Vigtigst er at computeren er lille og handy. Men ikke mindre end 13" skærm.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 13:50 #5
Jo et Geforce 9500 ville godt kunne trække spillet. Så længe processoren ikke er håbløs. Her ville jeg ikke selv gå for mindre end en Athlon X2 eller Core 2 Duo 2Ghz eller over.
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 14:03 #6
Ok fint nok. Kender du nogle alternativer til Dell'en der har nogenlunde samme specifikationer. Den har som jeg kan se det en fin processor. Men den lange leveringstid og det måske dårlige tastatur, gør mig skeptisk.
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 15:07 #7
har du er link til den dell pc du har kikket på?
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 15:30 #8
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 16:55 #9
Jeg ville sige at bærbaren opfylder de krav du har. Men jeg syntes at prisen er rimelig høj, bare fordi den skal være 2" mindre. Men altser det er jo en smags sag ,) hvis man har pengene så.
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 17:05 #10
Hehe ja det er lige det. Ja jeg ville gerne, hvis der evt. var nogle billigere alternativer, men ved godt, man betaler ekstra for den kompakt størrelse. Jeg har haft en 15" i lang tid, og jo det er dejligt med den større skærm, men den er også tung at slæbe rundt på, men måske det bare er mig der er slap:)
Avatar billede drenriza Nybegynder
17. juni 2009 - 19:30 #11
Ved jeg ik, jeg slæber altid rundt på en 15". cykel/tog/bus you name it. Men finder det ikke som noget "problem" :p
Avatar billede undernarf Nybegynder
17. juni 2009 - 19:39 #12
Tja jeg synes det er for tungt:)