Avatar billede Zekiho Nybegynder
17. juni 2009 - 01:19 Der er 13 kommentarer

Tog RAM klods ud, Nu virker skærm mus og tastatur ikke !

Hej allesammen.

Her den anden dag, skulle jeg lige have min ram klods ud af min computer, så jeg kunne se hvilken slags det var.
Jeg satte den i igen, men åbenbart forkert! den begyndte at sige bip bip bip, så jeg slukkede min computer, og vendte den om.
Da jeg så tændte min computer igen,
virkede skærm ikke (intet signal).
Intet lys i mit tastatur.
og intet lys i min mus.

Hvad er der sket ?
og hvad skal jeg gøre!

/zekiho
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juni 2009 - 03:20 #1
Dine ram er sandsynligvis ødelagt. Du må prøve med nogle andre,
og håbe på, at du ikke har beskadiget ramsoklen. Det kan ikke lade
sig gøre, at sætte rammene forkert i, men maser man med dem, kan
det gå ud over både ram og sokkel.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 07:01 #2
Prøv at sætte din ramklods over i en anden sokkel, der må være mindst 2 at vælge imellem, men du har nok fået ødelagt noget, ved at montere din ram klods forkert.
Avatar billede Zekiho Nybegynder
17. juni 2009 - 11:50 #3
Så har jeg prøvet at sætte Ram klodsen over i en anden sokkel, det hjlp heller ikke. Jeg tror sgu desværre jeg har Brændt mine ram af :(

Men tak for hjælpen!
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 13:09 #4
Ja du har måske også brændt dit bundkordt af, prøv om du kan låne en ramklods hos en kammerat inden du går ud og indvestere i nye ram.
Avatar billede Zekiho Nybegynder
17. juni 2009 - 13:13 #5
Ja, men er bare bange for at de bliver brændt af også ?
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 13:38 #6
Ikke hvis de bliver sat rigtig i i en anden sokkel.
Avatar billede Zekiho Nybegynder
17. juni 2009 - 13:40 #7
Og det er du helt 100% sikker på , når bundkortet måske er brændt af også jo? :)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juni 2009 - 14:02 #8
Hvis bundkortet er brændt af, sker der bare ikke noget, det er
det hele. Men har du ikke lagt mærke til, at på en ramklods er
der et hak, og at siderne, på hver side af hakket, ikke er lige
store? Det er yders vigtigt, at sammenligne de sider med ramslottet
på bundkortet, før man sætter en ramblok i. Og af samme grund, skal
den ramklods, du måske kan låne, være magen til den du har.
Avatar billede Zekiho Nybegynder
17. juni 2009 - 14:06 #9
det var lige nøjagtig det jeg ikke havde lagt mærke til, og det er det som har ødelagt alt! :(
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juni 2009 - 14:23 #10
Lån en klods så finder du ud af om dyret vil starte op, og ellers så skal du nok indvestere i et bundkort også, samt de ting vi ikke ved endnu, måske CPU og Strømforsyning.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juni 2009 - 14:32 #11
Ok så lige en suplerende oplysning om ram. De skal vrikkes lidt
for at kmme i, men ikke mases hårdt. Når rammene glider på plads,
skal de 2 plasttappe i siderne glide ind i hakkene af sig selv.
Avatar billede Gamlejorn Nybegynder
22. juni 2009 - 13:08 #12
Respons fra spørger?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juni 2009 - 13:37 #13
Kommer nok.