Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
16. juni 2009 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg med mobiltelefonen når jeg er i USA?

Hej EXP.

Jeg skal bo i USA sommeren over. Jeg har en iPhone som jeg gerne ville bruge mens jeg er i USA - udbyderen er Telia, og jeg vil gerne undgå at køre på udenlandstelefoni hele min tid derovre.

Er der nogen der har erfaringer med hvad man gør i en sådan situation? Kan man få midlertidige telefonabonnementer i USA, eller sådan noget?

Mvh
H.
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 23:56 #1
De har vel taletid som alle andre civiliserede lande. :)
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
17. juni 2009 - 00:11 #2
Det er jeg næsten ikke et øjeblik i tvivl om - kunne du tænke dig at komme med et mere konkret råd? Har du, som spørgsmålet foreslår, personlig erfaring med det? Hvilken udbyder, hvordan foregår det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 00:32 #3
Du køber et taletidskort fra en amerikansk udbyder, og dem er der mange af. Der følger som regel noget taletid med. På kortet er indprogrammeret tlf. numre til at checke balancen, så du kan se hvor meget der er tilbage.
Når du får behov for at fylde op, køber du et af udbyderens opfyldningskort. På det er et skrabefelt med en kode nedenunder. På kortet står også hvordan du gør, for at fylde op. Anvisningen er meget fyldestgørende.
Du skal taste opfyldningskortets serienummer plus koden efterfyldt af et 3. nummer. Der skal drysses nogle firkant tast ind imellem, og når du trykker på ring op, så bliver taletidskortet fyldt op.

Det er så let, at selv jeg kan finde ud af det.  :-)
Avatar billede Rosenvind Nybegynder
18. juni 2009 - 16:09 #4
Man har også kunne købe sådan et taletidskort med et nyt simkort på posthuset, hvor det kan gælde i bestemte lande til landets pris. Jeg er ikke sikker på, om du kan få dem der længere, men  jo man har i såfald kunne. Du kan jo selv prøve at tjekke det ud.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
16. oktober 2011 - 14:09 #5
Lukker