Avatar billede strikehawk Nybegynder
16. juni 2009 - 19:07 Der er 9 kommentarer

Hjælp til database

Hej alle i kloge folk derude, HE-HE lidt slesken plejer jo at virke.

Problemet er at jeg har brug for hjælp til at lave en database der skal kunne vise alt IT udstyr på mit job samt kunne lave forskellige udskrifter.

Please help.

Allan M.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. juni 2009 - 07:06 #1
Hvis du ønsker at dokumentere alle computere i et netværk, vil jeg foreslå at du f.eks. kigger på EVEREST Corporate Edition. Den kan samle oplysninger ved hjælp af logonscriptet og gemme dem centralt på f.eks. en MySQL hvos du så senere kan trække forskellige rapporter. Ud over hardwaren får du samtidig mulighed for at se hvilken software der er på de enkelte maskiner. Det kan være en god hjælp til licensstyring.

(Dette skal ikke opfattes som reklame for det nævnte kommercielle produkt. Det virker bare ved jeg)
Avatar billede strikehawk Nybegynder
20. juni 2009 - 15:04 #2
Det er ikke lige det jeg søger, jeg har brug for hjælp til en database hvor jeg kan overskue hvilket it udstyr jer administrerer
Avatar billede rosco Novice
21. juni 2009 - 12:39 #3
Her finder du nogle Access-skabeloner. Den der hedder aktiver kan bruges, du kan evt. rette den lidt til.

http://office.microsoft.com/da-dk/templates/CT101428241030.aspx
Avatar billede strikehawk Nybegynder
21. juni 2009 - 17:49 #4
Ser godt ud, men desværre har jeg office 203
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juni 2009 - 18:13 #5
Det er selvfølgelig op til dig. Jeg ved dog af erfaring at det er et h...... at vedligeholde når man selv skal indtaste. Det andet kan gøres fuldstændig automatisk hvad angår indsamling af data.
Bagefter kan man så selv bestemme om man bruger de indbyggede rapporteringsmuligheder elle man selv bygger nogle i f.eks. en Access db
Avatar billede strikehawk Nybegynder
21. juni 2009 - 18:45 #6
Jeg ved det er et lorte job, at vedligeholde sådan en database, men når man har ca 50 laptops + diverse andet udstyr, som alle låner og bruger hverdag, så er det nødvendigt at holde styr på det.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. juni 2009 - 19:06 #7
Jeg kan altså stadig kun anbefale automatikken.
Jeg har et memorystick med en opsætning der kan hive data ud af en PC der ikke er på netværket og så sætter jeg bare det memorystick i min egen PC og kører et andet script og vupti er min DB uptodate.
Avatar billede strikehawk Nybegynder
21. juni 2009 - 19:21 #8
Jammen det gælder for mig om at holde styr på laptops, eksterne HD, strømforsyninger, switche, kabler, USB hubs, skærme, dokkingstationer, tastaturer, mus osv.
Avatar billede rosco Novice
21. juni 2009 - 22:34 #9
Hvad med at få skabelonen "Aktiver" konverteret til 2003.
Jeg skal gerne gøre det hvis du ikke selv har mulighed for det.