Avatar billede Bennis Nybegynder
16. juni 2009 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Benytte mit Dell 5530 HSDPA kort med 3 connnect

Hej,

jeg har fået mig en Dell Lattitude E4300 hvor der er en smart Dell 5530 HSDPA kort ombord, så jeg burde kunne sætte mit simkort i og benytte den til mit 3 internet.

Jeg har fjernet simkortet fra mit 3-modem og indsat den i slot (den sidder korrekt).

Men der sker ikke rigtig noget når jeg starter '3 connect' .. Den siger bare 'intet netværk' ..

Så nu endelig til mit spørgsmål, ved I om man skal/hvordan sætte 3 connect op til at bruge dell's hardware og ikke den  dongle som den tidligere benyttede...?
Avatar billede chalde Seniormester
16. juni 2009 - 16:31 #1
Du skal ikke bruge 3connect. Du skal bruge softwaren til det indbyggede kort.
Hvis det ikke er installeret må du et smut forbi dell og se om det ligger der,
De informationer du skal bruge plejer at være følgende (såfremt softwaren ikke selv henter dem):
APN: bredband.tre.dk
Godkendelse: PAP
brugernavn + kodeord skal være tomt
Avatar billede Bennis Nybegynder
16. juni 2009 - 16:47 #2
hmmm ja fik jeg også regnet ud.. kan se at jeg under netværksforbindelser har "opkald: "1.3g" .. Når jeg sætter usb-dongle i kan jeg højreklikke og vælge connect.. så kører det...

Når jeg fjerner dongle ændrer den modem den bruger til dell's indbyggede.. og jeg indsætter så simkort i laptop og prøver at connecte, så melder den fejl med "Fejl: 734" PPP  #tnetværtsprotokollen blev afsluttet" ..  men er også i tvivl om hvordan den skal vide hvor den skal ringe op.. der står den ringer op til et telefonnr (*99***1#)
Avatar billede Bennis Nybegynder
16. juni 2009 - 17:04 #3
Jeg kan nemlig kun finde driverer e på dell's side.. der er ingen software...
Avatar billede Bennis Nybegynder
16. juni 2009 - 19:19 #4
Nå en kammerat løste det, der var software inde på dell (de kalder det bare noget sjovt så man ikke aner det er det, som man skal bruge)

tak
Avatar billede Bennis Nybegynder
23. august 2009 - 17:39 #5
svarer du  chanlde  :) ?
Avatar billede chalde Seniormester
23. august 2009 - 17:45 #6
Bare beholde dem, du løste det selv :)
(bare lav et svar selv og acceptér det)
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:02 #7
svar