Avatar billede Funz Nybegynder
16. juni 2009 - 00:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Profiber/netværks problemer...

Hejsan

Jeg har fået Profiber tv og internet (Hos Energi Midt). En fin "lille" hvid boks er blevet klasket op på væggen i min stue, hvor min tv tuner er tilsluttet til den ene udgang (Udgang 4).
Så har jeg et laaangt netværkskabel trukket fra udgang 1 (Der fortalte en supported mig den skulle i, fordi det var den eneste der "kom net" igennem), hele vejen indtil mit kontor, hvor jeg har sat en router til, og mine 2 PCer.

Nu er det så at jeg har en Xbox360 stående i stuen, som jeg egentlig gerne ville have koblet til nettet også, eller i hvert fald til netværket så jeg kan bruge Media Center, men jeg har absolut ikke meget forstand på hverken netværk, eller profiber udstyr.
Den simple løsning ville selvfølgelig være at trække endnu et laaangt netværkskabel fra min router på kontoret, hele vejen tilbage ud i stuen, og i min Xbox. Jeg kunne også købe endnu en router, som jeg havde stående i stuen, med internet, Xbox, og forbindelse til min anden router fra, men det virker lidt som overkill.

Så kom jeg til at tænke på at den fine hvide boks på min væg har 4 udgange, hvoraf jeg pt. kun bruger 1 til net, og en til tv... Hvad kan jeg så bruge de andre 2 til? Ville det eventuelt være muligt bare at sætte min Xbox til en af disse udgange, og så få netværk og måske endda internet? Eller virker det ikke sådan? Der står intet om hvad de forskellige udgange skal bruge til i de manualer jeg har fået med, så jeg håber der er et lyst hoved herinde der måske har noget insider information =D

Tak på forhånd
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2009 - 01:18 #1
Jeg har selv en fiber boks, dog med 6 porte. Port 1 - 3 er internet, men jeg har ikke prøvet at koble mere end 1 enhed til de 3 porte, men hvis jeg var dig, så ville jeg prøve om det fungerer. Hvis det ikke virker, må du finde en anden løsning.
Avatar billede justrace Novice
17. juni 2009 - 10:25 #2
Du skal sætte den til den router du har sat dine pc'er til, så skulle det køre. :)
Avatar billede Funz Nybegynder
17. juni 2009 - 20:05 #3
Som jeg allerede har skrevet, så ville jeg gerne prøve at undgå et langt kabel mere fra kontor til stuen...
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 20:44 #4
Prøv nu at sætte den på en af de andre porte. Virker det, er du glad. Virker det ikke, må du trække et nyt kabel.
Avatar billede Funz Nybegynder
17. juni 2009 - 20:51 #5
Det er vist ligemeget...
Tak alligevel
Avatar billede justrace Novice
17. juni 2009 - 21:02 #6
Hvorfor sætter du ikke det kabel i den boks i stuen, og ser om det virker? Det er da en underlig måde at stille et spørgsmål, men ikke vil prøve de ting der bliver foreslået.
Avatar billede Funz Nybegynder
17. juni 2009 - 21:06 #7
Det har jeg skam prøvet, og på flere forskellige måder. Men jeg har skrevet på et andet forum, som ganske vist ikke er et forum beregnet til den slags, men der har jeg fået en del bedre bud. Så derfor lukker jeg denne tråd, og siger tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 21:37 #8
Det var da en underlig opførsel. Det mindste man kan forlange, er at der meldes tilbage på de forslag der gives.
Avatar billede Funz Nybegynder
17. juni 2009 - 22:37 #9
Det har jeg også gjort...
Avatar billede timme1000 Nybegynder
02. juli 2009 - 11:32 #10
sæt dog din router lige efter fiberboksen og brug det "lange" kabel in til dit kontor med dine 2 pc´er og del den med en switch der koster dig 150 kroner, fra routeren kan du så trække endnu et kabel til din xboks!