Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
15. juni 2009 - 14:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af excel fil via internettet

Hvordan deler jeg en excel fil med andre "brugere" så alle kan revidere og gemme filen via internettet.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. juni 2009 - 14:31 #1
Microsoft har deres Live-program, der gør at man kan gemme sine filer i "skyen" og lad andre arbejde med dem.
Alternativt, hvis I har adgang til en server med noget SVN eller CVS på, kan I dele filerne og reviderer dem, samtidig med, at I holder øje med hvem der gør hvad.
Endeligt kan I benytte Google Docs, hvor I kan være flere der redigerer live samtidig (sådan næsten da).
Jeg vil helt klart gå efter Google Docs!

Hvad er ellers dine krav og hvad har I af muligheder/begrænsninger?
Avatar billede a55830 Praktikant
15. juni 2009 - 14:32 #2
Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
15. juni 2009 - 14:59 #3
Google docs og ms Live er umiddelbart det mest relevante, men er der ikke en måde at lægge filen på et webhotel og give rettigheder i filen / folderen?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. juni 2009 - 15:27 #4
Så skal du have et webhotel, og oftest dele login til ftp. Men så er det svært at holde øje med hvem der gjorde hvad, medmindre I benytter revisions og korrektur funktionerne i Excel.

Du kan jo oploade dit Excel-ark til Google Docs...