Avatar billede tm2207 Nybegynder
15. juni 2009 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netkort med 2 udgange

Jeg skal have 2 stationære PC'ere på internettet. De står idag i et rum hvortil jeg har trukket 1 netværkskabel - som er forbundet med min router.

Der er netkort i begge PC'ere. Findes der et netkort, som også har en udgang? Så kan jeg forbinde mit netkabel til den ene - og så fra den nøjes med at trække et kort kabel til den næste.
Avatar billede osdata Nybegynder
15. juni 2009 - 10:41 #1
Nej ikke til at bruge som du skriver, men du sætter bare en lille switch på det kabel du har trukket og fordeler det derfra.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2009 - 10:44 #2
Alt for besværlig. Træk 2 netværkskabler i stedet.

Det findes netværkskabel, hvori der er 2 gange 8 ledere. Hvis du trækker et sådant, så har du 8 ledere til hver PC.
Alternativet er at trække endnu et netværkskabel, så hver maskine får hvert sit.
Avatar billede tm2207 Nybegynder
15. juni 2009 - 12:25 #3
Tak for svarene!

Kunne du være rar at give mig et eksempel på en sådan switch.

Det med et nyt kabel er lidt et problem - bl.a. fordi jeg ikke har flere porte i min router.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 12:33 #4
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2009 - 12:37 #5
Med en switch til de 2 PC'ere, halverer du den tilgængelige båndbredde til hver maskine.
Avatar billede osdata Nybegynder
15. juni 2009 - 14:54 #6
Du kan bruge en D-link DGS-1005D med 5-porte.

Har ingen praktisk betydning for hastigheden i et så lille setup som han beskriver.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 15:48 #7
der finde sn helt anden løsning via stikkontakten men om det kan betale sig er dit valg

http://www.getmore.dk/FreeTextSearch/dhp-303.html

m.v.h
22. november 2010 - 17:59 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede tm2207 Nybegynder
22. november 2010 - 19:06 #9
Hov - for pokker. Troede jeg havde lukket den.
Jeg satte en wifi-dongle i - så de brugte det trådløse net stedet for.