Avatar billede mettebk Nybegynder
15. juni 2009 - 07:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installation af trådløs internet

Jeg har købt TDC trio, med en box med både tv og trådløst internet. Jeg har to bærbare, den ene er hoppet på uden installationscds brug (helt ny cp) men med den anden skal jeg køre installationsprogrammet hver gang, når den har været slukket og man søger efter trådløse netværk finder den absolut intet, hvorimod den anden finder mindst 5 netværk?
Der benyttes WPA/WPA2 kryptering, det hele fungere når jeg har brugt installationcd, men alt slettes åbenbart når der slukkes for computerne.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 10:47 #1
Jeg ville nok prøve at afinstallere og herefter geninstallere driveren til det trådløse netkort på den ene bærbare.
Hvis det virker efter installation hver gang og det virker for den anden bærbare, så tyder det i hvert fald ikke på at det har noget med routeren at gøre, eller den opsætning du har på denne...
Avatar billede mettebk Nybegynder
15. juni 2009 - 18:50 #2
jeg tror heller ikke det er noget med routeren. Nu er jeg ikke ligefrem en haj til opsætninger, men hvis jeg afinstallere driveren til netkortet (RT73 USB wireless LAN Card) har jeg ikke så jeg kan geninstallere. Har købt en færdig indlæst cp.
Styresystem er XP og har ikke før haft problemer med at finde trådløse net "til rådighed". Kan man evt. downloade en opdatering til driveren gratis et sted? eller nogen forslag til hvordan jeg giver det an?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 20:18 #3
Du kan evt. prøve at fjerne driveren via enhedshåndtering, og så håbe på at xp finder den i sin lokale database efter en genstart.

En anden mulighed er at lave en rollback af driveren.
Hvis det har virket, kan det rent faktisk være at den ER blevet opdateret via noget live-update/windows update og på denne måde får du den version, der ligger lige før den nuværende (hvis der er nogen). Måske kan dette hjælpe dig videre.

Højreklik på det trådløse netkort under enhedshåndtering og vælg fanen driver. Herfra har du mulighed for at lave en rollback - kan ikke lige huske hvad det hedder i den danske udgave af xp.
Avatar billede mettebk Nybegynder
15. juni 2009 - 20:54 #4
Tør ikke fjerne driveren og så bare håbe....

Men har fået opdateret netkortsdriveren, hjalp ikke.

Har prøvet at oprettet nyt trådløst netværk manuelt, hjalp heller ikke.

Den VIL kun finde nettet når installationscd´en kører hver gang computeren tændes.

Vi er flyttet og har aldrig kunnet komme på nettet uden cd´en, men har kunnet finde trådløse net nemt både i dk og udlandet uden problermer.
Den anden computer vi har kommer også på uden problemer (også xp)

Ved simpelthen ikke lige :-(
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 21:20 #5
Hvad er det for en bærbar?
Avatar billede mettebk Nybegynder
15. juni 2009 - 21:38 #6
Notebook U50SI1
Intel(R) Celeron(R) CPU
530 @ 1.73GHz
1.73 GHz, 1,87 GB RAM
Avatar billede mettebk Nybegynder
19. juni 2009 - 07:28 #7
Tak for forsøget på at hjælpe, men jeg tager nu min bærbare til professionel.
Avatar billede mettebk Nybegynder
19. juni 2009 - 07:31 #8
ved ikke lige hvordan man lukker?
Avatar billede mettebk Nybegynder
28. september 2009 - 19:22 #9
lukket