Avatar billede dehdar Nybegynder
13. juni 2009 - 13:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af IDE

Hvilken IDE vil i forslå og hvorfor?

Google forslår JCreator, Netbeans og Eclipse, men eftersom jeg overhovedet ikke har erfaring med Java programmering, så er jeg helt blank :)

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2009 - 14:55 #1
De 2 mest udbredte er Eclipse og NetBeans.

Hvis du har erfaring med programmering i andre sprog, så er de sikkert OK.

Hvis du skal igang med dit første programmerings sprog, så kunne du overveje at starte med en helt normal text editor.
Avatar billede dehdar Nybegynder
13. juni 2009 - 15:19 #2
Jeg har lige prøvet Eclipse og det virker meget lige til. Men tak for hjælpen.
Avatar billede dehdar Nybegynder
13. juni 2009 - 15:20 #3
Smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2009 - 15:24 #4
Jeg bruger selv Eclipse.

Og jeg synes at det er en god IDE. Men måske ikke altid lige nem. Der er mange muligheder. Eclipse har nogle enorme højre-kliks menuer.

Og svar.
Avatar billede jensgram Nybegynder
13. juni 2009 - 15:33 #5
"Eclipse har nogle enorme højre-kliks menuer." ... og et hav af mere eller mindre intuitive tastekombinationer :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2009 - 15:40 #6
Eclipse er designet til professionel brug ikke til at være pædagogisk. På godt og ondt.
Avatar billede jensgram Nybegynder
13. juni 2009 - 15:54 #7
Jep - og jeg vil ikke undvære det.
Avatar billede netkoen Nybegynder
15. juni 2009 - 20:57 #8
Jeg ville vælge Netbeans.. Har selv benyttet både begge IDE´er og er helt klart gladest for Netbeans.. Eclipse og Netbeans er meget ens så der er ikke noget dumt valg.

Netbeans er måske en smule svære at forstå i starten, men når man lige har brugt lidt tid på den giver den rigtig god mening..

Yderligere har Netbeans en rigtig god GUI Builder, som hjælper med at lave små hurtige brugerflader til de forskellige tests.