Avatar billede kim Nybegynder
20. december 1999 - 21:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RAS

Jeg kan ikke starte RAS på min server
den skriver:The Remote Access Server service terminated with service-specific error 1066.
Hvad er der galt?
Avatar billede greven Nybegynder
20. december 1999 - 22:05 #1
SYMPTOMS
========

On your Microsoft Windows NT computer that is running Remote Access Service
(RAS) Administrator you may receive the following error message:

  Error starting Remote Access Service on <Server_Name>. Check the Event
  log on <Server_Name> for details.

  Error 1066: The service has returned a service-specific error code.

The following events may also be logged in the System log of Event Viewer:

  Event ID  : 7024
  Source    : Service Control Manager
  Description: The Remote Access Server service terminated with the
  following server-specific error: 1066.

  Event ID  : 2008
  Source    : Remote Access Server
  Description: The Remote Access Server is not configured to receive
  calls.

CAUSE
=====

The above error messages may be caused by one or more of the following:

- Your RAS configuration specifies Dial Out Only in the RAS properties

  -or-

- The serial ports are disabled in the BIOS of your computer

  -or-

- RAS is configured to use an account other than the System account

  -or-

- Your Modem is malfunctioning or is no longer working.

RESOLUTION
==========

To correct this issue, you will need to do one of the following:

- Configure one or more ports to receive calls using the following steps:

  Windows NT version 4.0

  1. Click Start, point to Settings, and click Control Panel.

  2. Double-click Network, click Services, click Remote Access Service,
      and click Properties.

  3. Select one of the installed ports and click Configure.

  4. Click either Receive calls only or Dial out and Receive calls.

  5. Click Close, click Continue, click Close, and restart Windows NT
      when prompted.
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. december 1999 - 22:49 #2
En anden mulighed under WINNT 4.0 er at du har installeret RAS efter at du har opdateret WINNT med servicepack 3, 4, 5 og/eller 6a.

Hvis det er tilfældet så installer seneste servicepack igen.

sjensen
Avatar billede jonas8600 Nybegynder
12. januar 2000 - 15:16 #3
Du skal også have et modem til at køre eller lgn. under RAS. Prøv at tag "netværks properties" og fjern RAS, derefter tilføj RAS igen og så add et Modem. og så installer SP6.