Avatar billede soeni05 Nybegynder
12. juni 2009 - 22:07 Der er 2 kommentarer

math.h - ARM-cortem-M3

Jeg er ved at implementere et extented kalman filter i en ARM-cortex-m3 processor til behandlig ah data fra et accelerometere og gyro.

I den forbindelse skal jeg anvede en del matematik der ligger std. i math.h - bla fabs, atan2 og asin. Jeg har skrevet filteret i ren c, og her har jeg ingen problemer, men når jeg porter det til min uc får jeg problemer med funktionerne i math.h ..

Er det sådan at math.h ikke er er den samme der anvendes når jeg compiler til f.eks min linux maskine, som når jeg compiler til min uc ? Jeg anvender i begge tilfælde gcc.

Søren !!
Avatar billede bertelbrander Novice
12. juni 2009 - 23:34 #1
Der er sandsynligvis forskel på math.h funktionerne mellem linux og Arm processoren. Men jeg tror du skal være lidt mere specifik med hvilke problemer du ser. Kan du ikke oversætte det, kører det ikke, får du forskellige resultater?
Avatar billede segmose Nybegynder
13. juni 2009 - 14:56 #2
Det kan være at precision er forskellig mellem de forskellige typer math, check nøjagtighederne.