Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juni 2009 - 21:34 Der er 5 kommentarer

Let og billig måde at have harddiske sat til.

Jeg er stødt ind i et ret irriterende problem. Jeg har 8 harddiske med i alt 4TB plads på. Disse harddiske har jeg bare liggende i et skab og når jeg så vil bruge dem, sætter jeg dem i en harddisk docking station. Jeg bruger dem ca. et par gange om dagen.

Nu er tiden så kommet til at jeg har købt 1TB harddiske og de virker selvfølgelig ikke sammen med min harddisk docking station. Da jeg købte den stod der at den kunne håndtere harddiske op til 1TB og 1TB harddiske er åbenbart ikke inkluderet.

Så jeg skal se mig om efter et alternativ til en harddisk docking station, hvor jeg kan bruge 1TB harddiske. Hvilken måde vil være lettest og billigst? Det må godt være i samme stil som en harddisk docking station.

Den umiddelbare løsning vil være at købe en ekstern harddisk case og så bare have det åbent og skifte harddiskene ligesom ved en docking station. Det er selvfølgelig lidt mere bøvlet, da den ikke er beregnet til det, men det er lige p.t. et billigt alternativ. Hvad siger i om den løsning? Og er der nogle som vil hjælpe med et finde sådan en billig ekstern harddisk case, hvor jeg let kan skifte harddiske?

På forhånd mange tak
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juni 2009 - 21:49 #1
http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=NDg=

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427729&searchArea=&Soegeord=

Antec VERIS MX-100 skulle vist være det billigste alternativ, så er spørgsmålet bare hvor svært det er at skifte harddiske.

Den kan ihvertfald håndtere 1TB harddiske "Supports up to 1.5TB hard drives".
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
12. juni 2009 - 21:50 #2
Hvis det var mig ville jeg snutte sådan en boks her(link neden under), og så smide en SATA(formoder det er SATA diske) controller i maskinen.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406423
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juni 2009 - 21:50 #3
Jeg glemte selvfølgelig: Hvad siger i til det alternativ? Er der en nemmere måde hvorpå jeg kan udskifte min harddisk docking station med noget som er helt det samme, men som blot kan klare 1TB harddiske...
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juni 2009 - 21:59 #4
Det er en bærbar maskine jeg sidder ved. De skal vel have indbygget eSATA eller hvad? Men den mulighed er alligevel udelukket, da det er alt for dyrt for mig lige p.t.
Avatar billede thelonely Nybegynder
12. juni 2009 - 22:03 #5
Nogle som kan se om den allerede virker i step 3 eller om den først virker i step 6?

http://www.antec.com/pdf/manuals/MX-100%20instruction.pdf

Jeg kan ikke helt finde ud af det...