Avatar billede bas Forsker
12. juni 2009 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til projektor

Hej

Jeg har lige ominstalleret en bærbar PC med Windows XP Professional.

Vi plejer uden problemer at kunne få vist skærmbilleder
fra PC'en via projektoren ved at taste 2 x Fn + F7.
Men nu kan vi ikke længere få projektoren til at vise noget
- andet end projektorens Acer logo.

Spørgsmålet er, om der kan være røget en indstilling i Windows XP efter ominstallationen, eller om det er en tilfældighed, at det ikke længere fungerer?

Hvis det er en indstilling i XP, hvor og hvad skal jeg så kigge efter?

Det er vel også muligt, at det er en ren hardware-ting - f.eks. at skærmstikket er blevet defekt. Det virker bare påfaldende.

Jeg prøver nok lige med en anden PC, men vil meget gerne høre, hvis der er nogle forslag jeg kan prøve mht. indstillinger osv.

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede champsky Nybegynder
12. juni 2009 - 15:29 #1
Kan du fortælle lidt mere om hvilken bærbar ( navn og model)det er du har og hvilket grafikkort sider i den?
Avatar billede bas Forsker
12. juni 2009 - 15:45 #2
Hej

PC'en er på mit arbejde, så jeg er ikke ved den før på mandag igen.
Men jeg kan se, at der i vores udstyrsdatabase står, at det er en Lenovo ThinkPad R60 model 9459-95 G.
Der står ikke noget om grafikkort osv. i databasen.

Måske er problemet lidt det samme som i denne:
http://tinyurl.com/nhbu89

Jeg tror dog ikke, at Thinknvantage ligger på PC'en, efter at den er blevet ominstalleret.
Men måske man kan installere noget?

Mvh. Martin
Avatar billede champsky Nybegynder
12. juni 2009 - 16:47 #3
Hej igen..
Det er rigtigt at på lenovo maskiner er genvejen Fn + F7, men kun engang.. du trykker dig ud igen ved at taste det 2 gange.
Jeg bruger Lenovo T61 og trykker kun engang. har dog aldrig brugt det uden Thinkvantage. Det kan selvfølgelig være løsning til dit problem.
Avatar billede bas Forsker
12. juni 2009 - 19:40 #4
På vores PC er det to gange for både at få billede på PC'en og på lærredet / væggen til projektoren.
Avatar billede bas Forsker
21. juni 2009 - 11:23 #5
Hej

Jeg har nu få en anden IT-medarbejder til at installere driveren til skærmkortet, og nu fungerer det igen ;-)

Champsky, vil du have points?

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
17. juli 2009 - 17:25 #6
Så nupper jeg dem selv