Avatar billede jens_frederik Nybegynder
12. juni 2009 - 14:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Link fra et webdokumnet

Hej

Jeg har en webside.
Der skal være et link - som skal åbne noget software - her kalder vi softwaren for ABC123.exe

Når man klikker på linket skal den åbne softwaren ABC123.exe
Linket skal indeholde et sagsnummer - her kalder vi den sag123

Det sagsnummer skal ABC123.exe bruge til at finde de relevante informationer der er i en database, som ABC123.exe arbejder sammen med.

Jeg har prøvet at lave noget i retning af: <A href="sag123.ab1">Sagsnummer: sag123</A>
så at sag123.ab1 er en "fil" der har endelsen .ab1 - og så skal man på computeren lave en kopling mellem "filen" der hedder .ab1 og så åbner den softwaren ABC123.exe
Jeg kan bare ikke få det til at virke.

Er der nogen der kan hjælpe men noget der virker?
Det er formodentlig ret simpelt.

Mvh

Jens F
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. juni 2009 - 14:37 #1
Det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
12. juni 2009 - 14:37 #2
du skal ihvertfald være sikker på at stien i din href er rigtig, - altså at den side du er inde på(webside)og den 123fil liger i samme bibliotek - sådan som du har lavet det nu
Avatar billede j4k0b Nybegynder
12. juni 2009 - 14:44 #3
tjaz har ret. Hvis det der var muligt ville sikkerhed være en dårlig joke
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 14:46 #4
Med mindre ABC123.exe er designet til at "hooke" en bestemt protokol.
Så kan et link som abc123://sag123 være en mulighed.
Avatar billede jens_frederik Nybegynder
12. juni 2009 - 15:40 #5
Ok - jeg har forstået - jeg forkorter og omformulere mit spørgsmål.

Jeg har en webside.
Der skal være et link - som skal åbne noget software - her kalder vi softwaren for ABC123.exe

Når man klikker på linket skal den åbne softwaren ABC123.exe
Linket skal indeholde et sagsnummer - her kalder vi den sag123

Det sagsnummer skal ABC123.exe bruge til at finde de relevante informationer der er i en database, som ABC123.exe arbejder sammen med.

Kan det lade sig gøre?
Lad være med at se på hvordan jeg selv syntes det kunne lade sig gøre - jeg er ikke programmør.
Håber I kan hjælpe nmig.
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. juni 2009 - 17:36 #6
Lige meget hvor meget du omformulere dit spørgsmål kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 21:56 #7
Det kan ikke lade sig gøre.

Der er en måde, men den kræver at du kan få programmøren af abc123.exe til at kode programmet om. Altså, højst usandsynligt.
Avatar billede jens_frederik Nybegynder
12. juni 2009 - 23:29 #8
Min kollega er programmør - og laver programmet abc123.exe (Standars software fra NI - nemlig Labview).

Vi arbejder i et laboratorie - får data fra forskellige prøvestande.
Vi har et rapportsystem, hvor vi bestiller test til prøvestandene og hvor kunden får sit svar tilbage.
Når kunden så har sin rappport med rådata - skal han klikke på et link og så åbne labview programmet - så at den test han har bestilt - nemlig sag123.ab1 - kan han behandle i programmet abc123.exe
Håber det kan hjælpe lidt.

Vi vil helst væk fra at når man har rapporten tilbage - at man skal kopiere rådata - sag123 - og så søge efter rådata i programmet abc123.exe
Det skal komme automatisk ved at klikke i rapporten.

Håber på et positivt svar - og ellers må i have en god weekend.
Skal på kanotur i weekenden.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 00:03 #9
Nej hvor herligt. Så er der alligevel håb for dit foretagende. Bed din ven om at læse følgende artikkel: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa767914(VS.85).aspx og associere en protokol med sit program. Derefter kan du, hvis alt går rigtigt til, linke til sag123 med en kode lignende <a href="abc123://sag123">Sagsnummer 123</a>

Ha' en god kanotur :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 21:21 #10
Har du fået fat i din kollega, og er mit forslag muligt at udføre?
Glæder mig meget til at høre hvordan det er gået.
Avatar billede jens_frederik Nybegynder
18. juni 2009 - 07:52 #11
Han har været på kursus, og er først tilbage i dag. Jeg vender tilbage snarest muligt.
Avatar billede jens_frederik Nybegynder
30. juni 2009 - 10:27 #12
Hej Jacob.
Nu har vi fået prøvet det af - og det virker. Tak for hjælpen. Sender du et svar?
Mvh
Jens Frederik
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2009 - 15:08 #13
Tilykke med det :-D

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2009 - 15:08 #14
Hov