Avatar billede carstenkruse Nybegynder
12. juni 2009 - 14:13 Der er 11 kommentarer

Ingen internet på wlan

Hej!

Jeg har erhvervet mig en Zyxel 660HW-61 trådløs router med indbygget modem til Cybercity.

Men jeg kan simpelthen ikke få internettet til at fungere over det trådløse netværk. Jeg har resettet routeren totalt og startet konfigurationen helt forfra op til flere gange.

Der er forbindelse til nettet, når jeg sætter et LAN-kabel mellem routeren og min PC.

Jeg kan sagtens oprette forbindelse til det trådløse netværk, men ikke til internettet.

Hvis det betyder noget, så kan jeg oplyse farverne på status LED'erne på routeren:

- Power = Grøn
- Lan (den, min pc er sat til) = Orange
- Wlan = Grøn
- DSL = Orange
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2009 - 14:18 #1
Gå ind i routerens opsætning under trådløs, og se om WLAN er aktiveret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2009 - 14:19 #2
Check også, hvis det er fra bærbar, at det trådløse netkort er tændt.

Har maskinen du forsøger at få på trådløs været koblet på trådløs tidligere
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
12. juni 2009 - 14:24 #3
Det trådløse virker fint.

Det er kun selve internettet, jeg ikke kan få adgang til trådløst
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2009 - 14:45 #4
Betyder det, at du i routerens opsætning kan se den trådløse PC under attached devices ?

Eller hvordan verifiserer du at det trådløse net virker ?
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
12. juni 2009 - 14:51 #5
Jeg kan logge ind på routeren trådløst og konfigurere den :)
Så der må jo være forbindelse til routeren
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2009 - 15:02 #6
Ja det er klart.

Prøv at slukke routeren i 10 til 15 sekunder, og derefter tænde for den igen.
Avatar billede champsky Nybegynder
12. juni 2009 - 15:40 #7
Er du sikker på at der er hul igennem fra cybercity? kontakt support og spørg om de kan se din modem/router.
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
12. juni 2009 - 15:45 #8
Ja, det er hul igennem.
For nettet virker, når jeg sætter LAN-kablet i
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2009 - 15:50 #9
HAR DU GENSTARTET ROUTEREN ?
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
12. juni 2009 - 16:00 #10
Yep, det er prøvet
Avatar billede champsky Nybegynder
12. juni 2009 - 16:52 #11
Hmm.. Har du en firewall der blokere?