Avatar billede 4life Nybegynder
11. juni 2009 - 18:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

windows vil ikke starte op ( kun baggrundsbillede )

ja jeg brugte avg antivirus da windows var blevet langsom, der blev fundet 2000+ infeket filer. jeg bad den om og slette, men da jeg havde genstartet kommer der kun baggrundsbillede frem ingen start line eller ikoner. og kan ikke komme i jobliste eller noget som helst. har prøvet i fejlsikkertilstand og der kan jeg heller ikke nogen ting.. nogle der ved hvad jeg kan gøre uden og formatere for har nogle meget vigtigt filer :(

MVH Charlie
Avatar billede haverslev Novice
11. juni 2009 - 18:49 #1
tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede haverslev Novice
11. juni 2009 - 18:49 #2
Fik ikke det hele med :)

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede 4life Nybegynder
11. juni 2009 - 18:52 #3
takker for hurtig respons :) jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet det..

det er underligt at avg kan lave så meget lort :(
Avatar billede 4life Nybegynder
12. juni 2009 - 16:05 #4
nu har jeg prøvet 3 gang og det virker ikke desværre? er det andet jeg kan gøre
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2009 - 17:43 #5
Du kan lave en Repair af Windows XP, med din XP cd.
MEN læg godt mærke til punkt 4, det er vigtigt:

1:
Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2:
springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juni 2009 - 12:53 #6
Løsningen til at få windows op at køre igen er jo god nok.
Men med 2000+ inficerede filer, er det nok usandsynligt, at
du ikke får inficerede filer i den nye version. En "Repair"
gemmer jo netop ikke-windows filer.
Så jeg vil foreslå, at når windows kører, så red kun det absolut
nødvendige. Formater partitionen og gendan windows fra ny.
Når du derefter lægger det du har reddet ind igen, så gør det først
i en folder, som du scanner med f.eks Avast antivirus og Malwarebyte. Begge findes som freeware. Jeg har kun hørt dårligt
om AGV. Du skal bare passe på med Avast, den kan lave falske positive. Hvis du er interesseret:
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html