Avatar billede kapoou Nybegynder
11. juni 2009 - 15:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Placering as xsl skifter i templaten ved output

Jeg har følgende kode

<tr>
  <td width="14" bgcolor="#ffffff"></td>
  <td bgcolor="#ffffff">
    <xsl:value-of select="myObj:getModuleList($pageid,'pagelisting')" />
  </td>
  <td bgcolor="#ffffff"></td>
</tr>

som ender med følgende output

<tr>
  <td width="14" bgcolor="#ffffff"></td>
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <table cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td>side1.htm</td><td>side2.htm</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>side3.htm</td>
      <td></td>
    </tr>
    </table>
  <td bgcolor="#ffffff"></td>
</tr>

Hvordan kan det være at xsl delen hopper op før celle starten når den ikke står sådan i templaten? Og kan man undgå at den tager <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> med.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. juni 2009 - 10:04 #1
<xsl:output omit-xml-declaration="yes" />
Avatar billede kapoou Nybegynder
18. juni 2009 - 20:59 #2
Min top så i forvejen sådan her ud.

<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:myObj="urn:myObj">

<xsl:output method="html" omit-xml-declaration="yes" encoding="UTF-8" />

Jeg har prøvet at smide dit forslag ind i stedet for min andet omit-xml... men det gjorde ingen forskel. Nogen andre forslag? Og ud over det hvad skulle den foreslået linie gøre?
Avatar billede kapoou Nybegynder
18. juni 2009 - 22:13 #3
Jeg har generalt problemer med mine outputs. F.eks. bliver min META ikke afsluttet så den ser sådan her ud.

<META http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=utf-8">

Og hvis jeg har en reference til et stylesheet som nedenfor

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="styles.css"/>

så fjernet den afslutningen så outputet bliver.

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="styles.css">
Avatar billede jokkejensen Novice
19. juni 2009 - 23:10 #4
method=xml !!

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
19. juni 2009 - 23:10 #5
arbejder du server side her ? er det msxml ?
Avatar billede kapoou Nybegynder
20. juni 2009 - 22:54 #6
Tak for inputtet med xml det hjalp jo gevaldigt!

Mht. at indholdet bliver placeret anderledes ved output end det er sat op i xls filen, så har jeg stadig det problem. Jeg har nu også oplevet det ved de to kodeblokke i nedenstående kode kommer ud i omvendt rækkefølge ved output. Dvs. at getModuleList bliver skrevet ud før indholdet i Page/Area.

<xsl:for-each select="Page/Area">
<xsl:if test="areatag = 'mainarea'">
<xsl:value-of select="areacontent" disable-output-escaping="yes"/>
</xsl:if>
</xsl:for-each>

<xsl:value-of select="myObj:getModuleList($pageid,'pagelisting')" />

Mht. serverside så fungerer det sådan at jeg har en c# fil som genererer koden ud fra xls filen og min database så ja alt bliver lavet serverside hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. juni 2009 - 10:48 #7
kør lige en ;

<textarea><xsl:copy-of select="myObj:getModuleList($pageid,'pagelisting')" /></textarea>

og hele xslt filen, så tror jeg bedre jeg kan give et eksempel.