Avatar billede olemongol Nybegynder
09. juli 2001 - 20:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Indst. kl. på et domæne

Hvordan indstiller jeg klokken på en Win2000server/domæne så alle computere på domænet har den samme tid...

Håber i kan hjælpe /Hilsen G
Avatar billede olemongol Nybegynder
09. juli 2001 - 21:22 #1
HALLO er der en NT ekspert til stede i huset
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. juli 2001 - 21:25 #2
Lig kommandoen \"nettime\" ind i login scriptet. Prøv at skriv nettime i en kommandoprompt få at får parameterne.
Siden kan du så downloade et program til serveren, som lader den kontrollere klokken op imod et atomur et eller andet sted.
Avatar billede olemongol Nybegynder
09. juli 2001 - 21:27 #3
Er du sikker på at man kan ændre klokken på domænet på den måde???
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. juli 2001 - 21:30 #4
Yep, men det bliver selvfølgelig kun hver gang at der logges ind, og altså ikke en tidsfastsat opdatering af alle maskiner i domænet. Bruger selv denne løsning jo jobbet.
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
09. juli 2001 - 21:32 #5
Prøv først at skriv NETTIME /? i en promt, der for du alt at vide.
Det er ikke nok med bare nettime
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. juli 2001 - 21:38 #6
Nej selvfølgelig ikke, godt du bragte det på bane thomas, jeg tog det desværre som en selvfølge ;-)
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
09. juli 2001 - 21:41 #7
det er ikke alle der tager det som en selvfølge ;-]
Avatar billede olemongol Nybegynder
09. juli 2001 - 21:53 #8
HALLO jeg skal indstille klokken på serveren for den er to timer foran, og det er den så også på alle computer på domænet
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. juli 2001 - 21:58 #9
Okay på den måde! Log på som administrator, dobbeltklik på det lille ur nede i højre hjørne, øndre tiden.
Avatar billede lekruse Nybegynder
09. juli 2001 - 22:27 #10
Avatar billede olemongol Nybegynder
09. juli 2001 - 23:21 #11
okay, det hjalp på sagen, takker :O))
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 23:45 #12
Du justerer det inde i bios, at klienerne skal tjekke tiden på serveren ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 23:47 #13
Det var der en venlig sjæl der justerede en dag for mig, så når jeg går på netet så tjekker min pc op med den første server den møder på sin færden.