Avatar billede Crashie Nybegynder
11. juni 2009 - 14:07 Der er 9 kommentarer

Får underlige billeder frem på skærmen.

Hej

Jeg spiller jævnligt World of Warcraft(ikke noget krævende spil), og her på det seneste har jeg fået nogle grafiske fejl, som om mit grafikkort er defekt - om den er eller ej, ved jeg ikke. Det sker ofte, hvis jeg har en eller to programmer kørende i baggrunden, og det sker ikke kun i spil, men også ude på windows, hvor "Start" menuen til tider, kan miste programlisten, og bare vise sort.. Det samme med "Procenslinjen", hvor alt forsvinder, medmindre man hiver i "Vis skjulte ikoner" ud.

Her er et eksempel på hvordan det ser ud i spillet:
http://img37.imageshack.us/i/wowscrnshot051209231853.jpg/

Jeg køre spillet i Windows Mode, så om det er en XP fejl, ved jeg endnu ikke. Jeg har lige skiftet mit CPU, ram og bundkort ud, så der burde fejlen ikke ligge (spec kommer nu):

- AMD Phenom II X4 940 Quad Core Processor
- Kingston KHX8500AD2k2/4G
- Asus M3N-HT Deluxe/HDMI
- NVIDIA GeForce 8600 GT
- 300-400W PSU (husker ikke mærket, da det er 2-3 år gammelt, og kigger sjældent på det)
- SAMSUNG SP2504C (HDD)
- Maxtor 6V250FO (HDD)

Min fætter siger at fejlen muligvis ligger bag i PSU'en, da den nye CPU, mit gfx og Hdd's bruger for mange kræfter, og derfor kan min PSU ikke overskue at køre så mange programmer oppe.

Ved i hvad fejlen kan skyldes?

Takker.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. juni 2009 - 14:14 #1
ja 300-400w er ikke meget til det udstyr..
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. juni 2009 - 15:16 #2
det ligner mere RAM problemer hvis jeg skal være ærlig.

Så undersøg dine ram.
Avatar billede juicesworld Nybegynder
11. juni 2009 - 15:38 #3
Jeg tror ik på det ram problemer, det gir i 9/10 tilfælde en blå skærm (BSD).

Hvis du heldig ligger problemet bare i driveren, prøv at opdatere grafikkortet til det nyeste og hvis det ikke virker prøv nogle ældre drivere.

Jeg vil også sige det sandsynligt, køb/lån en minimum 500W strømforsyning evt. det nok til de fleste ting nu til dags.
Avatar billede j3ppah Novice
11. juni 2009 - 15:41 #4
juicesworld, hedder altså BSOD :P
(B)lue(S)creen(O)ff(D)eath
Man skal jo være pernitten nogle gange: ;)
Avatar billede juicesworld Nybegynder
11. juni 2009 - 15:43 #5
Ja det hedder OGSÅ BSOD, men man kan bruge begge betegnelser :)
Avatar billede j3ppah Novice
11. juni 2009 - 15:45 #6
Naaah, BSOD er den eneste rigtige betegnelse for os nørder :D
Avatar billede juicesworld Nybegynder
11. juni 2009 - 15:48 #7
Jeg foretrækker nu den anden betegnelse så den bruger jeg bare, du velkommen til at sige BSOD så meget du vil ^^
Avatar billede j3ppah Novice
11. juni 2009 - 15:51 #8
Will do :D
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
11. juni 2009 - 17:22 #9
jeg har oplevet SAMME fejl i WOW!
Det skyldtes ustabil RAM.
Hele fejlen var ganske enkelt "striber hen over billedet".
Det skyldes at textures ikke kunne loades korrekt, når RAM'en var i stykker eller overbelastet.
Det blev rettet ved at skifte begge klodser.

Men ja, strømforsygningen er også for lille...