Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 19:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor er mit Perl bibliotek?

Hejsa, jeg har ikke forstand på Perl, men jeg har et Perl script, som skal prøves på min server ( har installeret Perl 5.0)
I toppen af nogle af de filer jeg bruger, er linjen:

#!/usr/local/bin/perl

Den skal rettes, men hvad skal den rettes til?
Jeg har nemlig installeret ActivePerl, men jeg har ikke nogen mappe der hedder det, som ovenstående...
Hvad hedder den sti, som jeg så skal henvise til?
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 20:10 #1
Hvis der ikke er nogen der gider at svare, pga. det kun er 5 point, så kan det sagtens sættes op...

Jeg vil bare have et svar :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 20:28 #2
Jeg tror ikke at du får svar ved at lægge linket til dette spørgsmål ind i andre spørgsmål der intet har med dette at gøre. Du risikere allerhøjest at folk bliver sure, når folk bliver sure sviner de dig til eller ignorere dig. Men et er sikkert du får ikke et svar ved nogle af delene.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 20:29 #3
Der er jo heller ikke engang gået en time endnu, hav lidt tålmodighed.
Avatar billede dipo Nybegynder
09. juli 2001 - 20:39 #4
Sorry...
Det var bare fordi jeg skal smutte et stykke tid, og lige KUN manglede det svar..
Men sorry, skal nok tage lidt tålmodighed til mig  :-)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. juli 2001 - 00:49 #5
har du installeret ActivePerl siger du?

På hvilket OS? Jeg går ud fra at det er på windows... og i så fald kan jeg kun sige, at det er bedøvende ligemeget, hvad du skriver på første linie i dine PERL scripts... på windows er der ikke noget, der hedder /usr/bin/perl eller whatever... hvis du absolut VIL skrive noget kan du skrive c:\\perl\\bin, men det er overhovedet ikke nødvendigt, da windows kender sine filer på deres efternavn og ikke, som unix-baserede eller unix-lignende systemer, på hvad der står på første linie...

http://www.fotx.net/thomasledet
Avatar billede dipo Nybegynder
10. juli 2001 - 00:57 #6
Okay, mange tak...
jeg vil lige prøve at se om det virker så
Og ja, jeg kører med:
Windows 2000 Advanged Server
500 Mhz
128 MB Ram
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. juli 2001 - 01:03 #7
det virker... ingen tvivl om det... virker det ikke, har det intet at gøre med den første linie i hvert fald...

og er win2kadvserv ikke lige voldsomt nok... det er lidt underligt at have et styresystem til 40.000kr, når man kører det på en maskine til 4.000kr... hmmm... nå anyways... det er ikke mit problem...

held og lykke med det!
Avatar billede dipo Nybegynder
10. juli 2001 - 01:21 #8
Når jeg prøver at CHMOD mine filer med CuteFTP, så siger den:

[prefs]
COMMAND:> SITE CHMOD 777 prefs
500 Unknown command.

Ved du hvad det kan skyldes ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. juli 2001 - 03:37 #9
ja... at der ikke er noget, der hedder chmod på windows.... ligesom der heller ikke er noget, der hedder at den første linie beskriver hvor compileren befinder sig...

du skal bare installere activeperl og så kører det... glem chmod og #!/usr/bin/perl ... og desværre og fork....
Avatar billede websted.net Nybegynder
10. juli 2001 - 03:50 #10
hmm...det er fordi jeg har downloaded sådan et perl program, til at man skulle kunne oprette en bruger, og så kunne brugere oprette hjemmside, uploade osv. men jeg kan ikke få det til at virke

Hvis du (thomasledet) kan finde ud af at hjælpe mig, så kan du skrive til min ICQ (i mit minisite) eller bare skrive herinde

Hvis du vil have flere point for det, så er jeg villig til at give hvad du vil have
Du kan downloade det jeg har downloaded, fra min server:
http://www.websted.net/manager_download.zip
Avatar billede thomasledet Nybegynder
10. juli 2001 - 04:03 #11
lær lidt om perl først... så bliver alting lettere... man skal ikke tro at man bare kan kaste sig ud i nye ting... man er nødt til at starte fra bunden...

ligesom man også er nødt til kun at have een account hos eksperten.dk

btw... points betyder noget for de færreste på eksperten... det er kun point... ikke mad på bordet... derfor er der hverken grund til at samle så mange til sig som muligt eller at være nærig med dem... points er et symbol på, at man har værdsat den hjælp som nogen har ydet eller forsøgt ydet uden at afkræve nogen form for betaling for det...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. juli 2001 - 21:43 #12
dipo/websted.net er slettet. Du er velkommen igen med en enkelt profil !