Avatar billede diite92 Nybegynder
10. juni 2009 - 23:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

vilket sprog

Hej jeg sad og tænkte på vilket sprog jeg skulle lære for at få følgene ønsker opfyldt

1. Login system og oprettelse

der skal være en Admin og alm bruger som ikke ville gøre noget jeg kunne sætte i grupper så som nogle som er tester af et eller andet eller hvad der nu faldte mig ind

2.
forum

siger sig selv

3. må gerne være let

4. hvis det funger med HTML ville jeg være lykkelig

5. Sikkerhed

hvis der nogle som har et godt bud er jeg paret til at tage det op og give det et forsøg

På forhånd tak til de dejlige mennesker som gider hjælpe
Avatar billede maniactor Nybegynder
10. juni 2009 - 23:59 #1
Hvis du er til freeware vil jeg anbefale en gang PHP + MySql.
Er du tilhænger af microsoft mm., kan du kigge på ASP og MSSql.

Det kan sådan set kodes i samtlige server side sprog, men jeg tror helt klart du vil blive mest glad for PHP/ASP/ASP.NET eller lignende, da du også kan bruge det senere hen.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
11. juni 2009 - 00:03 #2
Du har mange muligheder at programmere i som maniactor siger er PHP/Asp.net nok nogle af de bedste at vælge..

PHP og Asp.net har hver sine styrker og svagheder..

Er personligt igang med et Forum i Asp.net/C# og syntes det er rimlig nemt at gå til.
Avatar billede diite92 Nybegynder
11. juni 2009 - 00:03 #3
hmm hvad er forskellen fra php/mysql til asp/mssql
Avatar billede diite92 Nybegynder
11. juni 2009 - 00:26 #4
uh glemte at sige det os SKAL være muligt at ændre de ting som blir vist altså så som velkomst og nyheder und das
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 00:43 #5
Der er næsten ingen sammenhæng mellem typen af web app og valg af teknologi.

Et sikkert forum med både admin og almindelige brugere er en standard standalone web app som kan laves i alle teknologier som er egnede til web apps.

PHP, ASP.NET, Java, Python etc..

(ASP og Perl CGI vil jeg dømme ude p.g.a. alderen)

Dit valg af teknologi bør afhænge af platform det skal køre på og hvilke erfaringer du har med teknologierne.

Hvis du er rimelig grøn, så vil nok anbefale dig at tilrette et eksisterende fremfor at lave et nyt fra bunden af.

Specielt for PHP findes der mange gratis at vælge imellem.
Avatar billede diite92 Nybegynder
11. juni 2009 - 01:06 #6
jamen lige meget hvad jeg vælger ska jeg stadig lave mit ejet design af siden så skal vel stadig lære php hvis vi tager udgangspunkt i dit inlæg

så ja jeg er MEGET grøn kender kun lidt til html

ville helst blive der men det er ikke rigtig nok ska jeg ud på andre områder :/
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 01:41 #7
Selv en tilretning vil nok kræve HTML/CSS/JS/PHP kundskaber.
Avatar billede diite92 Nybegynder
11. juni 2009 - 12:39 #8
så jeg skal alstå lære php xD
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2009 - 15:01 #9
Til dit formaal lyder det optimalt.
Avatar billede diite92 Nybegynder
11. juni 2009 - 22:21 #10
hmm nogle gode råd til hvor jeg kan starte med at lære sådan noget ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2009 - 00:59 #11
Ofte er en god bog det bedste for at lære et nyt programmerings sprog.
Avatar billede diite92 Nybegynder
12. juni 2009 - 22:01 #12
hmm kedeligt xD men okay og det koster vel penge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2009 - 00:32 #13
Bøger koster normalt penge.

Men vil man investere et antal tusind timer på at blive god til at programmere, så bør 450 kroner til en god bog ikke skræmme.
Avatar billede diite92 Nybegynder
13. juni 2009 - 00:35 #14
hmm billigt aligevel nogle gode råd om bog ?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2009 - 02:56 #15
Programming PHP / Rasmus Lerdorf, Kevin Tatroe & Peter MacIntyre

PHP and MySQL Web Development / Luke Welling & Laura Thomson

var ihvertfald 2 du kunne overveje.

Prøv og læs reviews på Amazon.
Avatar billede softspot Forsker
16. juni 2009 - 09:09 #16
Det lyder godt nok som en stor opgave at lære PHP, for en som kvitterer med at "hmm kedeligt xD".

Jeg tror du skal undersøge om der ikke er en i din omgangskreds som kan hjælpe dig med at få sat sitet op, så du kan fokusere på at vedligeholde sitet (der er sikkert nok at lære, bare på den konto).

Programmering skal man interessere sig for og have flair for, for at komme nogen steder, så med mindre du synes det er vildt spændende (og du har rigtig meget tid tilovers), så tror jeg det er et dødfødt projekt...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 03:56 #17
ditte?
Avatar billede diite92 Nybegynder
13. august 2009 - 21:30 #18
sorry jeg døde for net xD

er nu op og køre igen =D
Avatar billede diite92 Nybegynder
17. marts 2010 - 14:59 #19
lukket