Avatar billede coool.dk Nybegynder
10. juni 2009 - 21:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere Centos 5 på IBM x306m

Nu har jeg gået og fumlet i 3 dage med at installere Linux på en xSeries 306m men, i samme øjeblik den forsøger at loade driverene til sas/sata raid kortet (som er "onboard") crasher den (capslock og scroll-lock blinker - kernelpanic?) nogle der har nogle alternative drivere til dette? eller kender en løsning?
Avatar billede coool.dk Nybegynder
10. juni 2009 - 21:30 #1
der er -for at gøre det hele MEGET sjovere, heller intet diskette drev i maskinen... der er ikke engang et stik til det..
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 22:14 #2
Kernel panic lyder som hardware der ikke er forenelig men linux.
Avatar billede coool.dk Nybegynder
10. juni 2009 - 22:18 #3
også det min frygt er basseret på... Nu prøver jeg med en ubuntu disk og ser hvad den gør.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. juni 2009 - 22:44 #4
Når det lige drejer sig om centOS, så aner jeg ikke hvad mulighederne konkret er, men mange Linux installere giver mulighed for a boote med flere forskellige kerner. På feks en Gentoo Linux CD ville man så vidt jeg husker skrive "Gentoo doscsi" i allerførste prompt for at få en SCSI enabled kerne indlæst.
Der må findes lignende muligheder for CentOS. Bare klem på med dokumentationen. =)
Avatar billede osdata Nybegynder
11. juni 2009 - 06:52 #5
Du skal nok bruge en anden driver til raid controlleren.
Du kan bare bruge et usb floppydrev.

Er det den nyeste CentOS 5.3 du prøver med?

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede coool.dk Nybegynder
11. juni 2009 - 11:03 #6
ja det er centos 5.3 jeg roder med.. :)
har jeg også læst mig til på det store grumme net at det burde være en løsning
Avatar billede coool.dk Nybegynder
02. februar 2011 - 18:08 #7
lukker